اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرآیند تولید چیپس صابون:
روش کتری ساخت صابون هنوز هم امروزه توسط شرکت های کوچک تولید کننده صابون مورد استفاده قرار می گیرد. تکمیل این فرایند از چهار تا یازده روز به طول می انجامد و کیفیت هر دسته به دلیل تنوع روغن های مورد استفاده متناقض است.

شیمی31

در حدود سال 1940، مهندسان و دانشمندان یک فرایند تولید کارآمدتر ایجاد کردند، به نام فرایند پیوسته. این روش امروزه توسط شرکت های بزرگ تولید صابون در سراسر جهان استفاده می شود.

دقیقاً همانطور که از نام آن مشخص است، در فرآیند پیوسته صابون به طور مداوم تولید می شود، نه اینکه هر بار یک دسته تولید شود. تکنسین ها کنترل بیشتری بر تولید در فرآیند مداوم دارند و مراحل بسیار سریعتر از روش کتری است، تکمیل یک دسته صابون تنها حدود شش ساعت طول می کشد.

فرآیند کتری:
غلیان:
چربی ها و قلیایی ها در یک کتری ذوب می شوند، که یک مخزن فولادی است و می تواند سه طبقه ارتفاع داشته باشد و چندین هزار پوند مواد را در خود نگه دارد. کویل های بخار داخل کتری، دسته را گرم کرده و به جوش می آورند. پس از جوشاندن، توده ضخیم می شود زیرا چربی با قلیایی واکنش می دهد و صابون و گلیسیرین تولید می کند.

نمک زدن:
صابون و گلیسیرین باید جدا شوند. این مخلوط با نمک تصفیه می شود و باعث صابون به بالا و گلیسیرین به ته ته می یابد. گلیسیرین از ته کتری استخراج می شود.

تغییر قوی:
برای حذف مقادیر کمی چربی که صابون نشده است، محلول سوزآور قوی به کتری اضافه می شود. این مرحله از فرآیند "تغییر قوی" نامیده می شود. جرم دوباره جوشانده می شود و آخرین چربی به صابون تبدیل می شود. ممکن است در حال حاضر به دسته ای نمک دیگری داده شود یا سازنده به مرحله بعدی برسد.

قدم زدن:
مرحله بعدی "گام زدن" نامیده می شود. صابون در کتری دوباره با آب اضافه جوشانده می شود. جرم در نهایت به دو لایه تقسیم می شود. لایه بالایی "صابون مرتب" نامیده می شود که حدود 70٪ صابون و 30٪ آب است. لایه زیرین که "nigre" نامیده می شود حاوی بیشتر ناخالصی های موجود در صابون مانند خاک و نمک و همچنین بیشتر آب است. صابون مرتب از بالا برداشته می شود. سپس صابون خنک می شود. فرایند اتمام است.

تصاویر بالا که در سال 1940 توسعه یافت و توسط شرکتهای بزرگ تولید کننده صابون امروزه مورد استفاده قرار گرفت، روند مستمر ساخت صابون را نشان می دهد.همانطور که برای صابون ساخته شده توسط فرآیند مداوم.

فرآیند مداوم:
شکافتن:
اولین مرحله فرآیند مداوم، چربی طبیعی را به اسیدهای چرب و گلیسیرین تقسیم می کند. تجهیزات مورد استفاده یک ستون فولادی ضد زنگ عمودی با قطر بشکه به نام هیدرولیزر است. ارتفاع آن ممکن است به 80 فوت (24 متر) برسد. پمپ ها و مترهای متصل به ستون امکان اندازه گیری دقیق و کنترل فرآیند را فراهم می کنند.

چربی مذاب به یک سر ستون پمپ می شود، در انتهای دیگر آب در دمای بالا (266 درجه فارنهایت (130 درجه سانتی گراد)) و فشار وارد می شود. این چربی را به دو جزء خود تقسیم می کند. با ورود چربی و آب بیشتر، اسید چرب و گلیسیرین به طور مداوم پمپ می شوند. سپس اسیدهای چرب برای تصفیه تقطیر می شوند.

مخلوط کردن:
سپس اسیدهای چرب تصفیه شده با مقدار دقیق قلیایی مخلوط می شوند تا صابون ایجاد شود. مواد دیگر مانند مواد ساینده و عطر نیز با هم مخلوط می شوند. صابون مایع داغ را می توان سپس با همزن هوا ترکیب کرد.

سرمایش و اتمام:
ممکن است صابون را در قالب ها ریخته و اجازه دهید تا در یک دال بزرگ سفت شود. همچنین ممکن است در فریزر مخصوص خنک شود. اسلب به قطعات کوچک تر از اندازه میله بریده می شود، سپس مهر زده و پیچیده می شوند. کل فرآیند مداوم، از تقسیم تا پایان، می تواند در چند ساعت انجام شود.

آسیاب کردن:
[ترجمه ترگمان] بیشتر صابون های بهداشتی تحت فرآیند اضافی تحت عنوان فرز قرار می گیرند نوار آسیاب شده بهتر از صابون بدون آسیاب کف می کند و قوام نازک تری دارد. صابون خنک شده از طریق چندین مجموعه غلطک سنگین (آسیاب) تغذیه می شود، که آن را خرد کرده و ورز می دهند.

عطرها را می توان در این زمان ترکیب کرد زیرا روغنهای فرار آنها در مخلوط سرد تبخیر نمی شوند. پس از بیرون آمدن صابون از آسیابها، آن را در استوانه ای صاف فشار داده و اکسترود می کنند. صابون اکسترود شده به اندازه میله بریده، مهر و بسته بندی می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مجتبی مسعودی:
میخاهم چیپس صابون تولید کنم بچه لوازمی وخط وتجهیزاتی نیاز است
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>