اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مواد سازنده اصلی گلیسیرین:
گلیسرول معمولا از منابع گیاهی و جانوری جایی که تری گلیسیرید های استری گلیسرول با زنجیره ای طولانی اسید کربکسلیک قرار دارد، تهیه می شود. هیدرولیز، صابونی کردن یا استری کردن این تری گلیسریدها تولید گلیسیرین و اسید چرب می کند.

شیمی33

تری گلیسیرید در حضور سود سوزآور با گرمادهی تبدیل به گلیسیریل و نمک چرب سدیم(صابون) خواهد شد. یک منبع معمول برای تهیه گلیسیرین شامل دانه های سویا یا پالم است، پیه حیوانی نیز به عنوان منبع دیگری برای تهیه گلیسیرین محسوب می شود.

گلیسرول از تری گلیسیریدها در مقیاسی وسیع تولید شده، اما محصول خام به دست آمده بر اساس منبع دارای کیفیت های متفاوتی می‌باشد که به طبع دارای قیمت های مختلفی هم خواهد بود.

تولید گلیسیرین به چه صورت است؟
گلیسرول خام حاصل از هیدرولیز تری گلیسیریدها را می توان با استفاده از کربن فعال، خالص سازی و ناخالصی های آلی آن را پاک کرد.

همچنین با استفاده از باز، استرهای گلیسرول که وارد واکنش نشده اند نیز حذف شده و با فرآیند تبادل یونی نمک های موجود حذف خواهند شد. گلیسیرین با خلوص بالا (بیشتر از 99,5 درصد) توسط تقطیر چند مرحله ای به دست آمده و همچنین روش جوشاندن در خلاء با دمای 290 درجه سانتی گراد نیز موثر خواهد بود.

روش دیگر برای تهیه گلیسرول استفاده از پروپیلن است. در این روش مصنوعی تهیه گلیسرول، از فرآیند اپی کلروهیدرین استفاده می شود. این فرآیند شامل کلرینه کردن پروپیلن برای تهیه آلیل کلرید است، که با اکسید کردن هیپوکلریت به دی کلروهیدرین تبدیل می شود.

دی کلروهیدرین با بازی قوی واکنش داده و اپی کلروهیدرین به دست خواهد آمد. این ماده شیمیایی برای به دست آوردن گلیسرول هیدرولیز خواهد شد. همچنین فرآیند مصنوعی دیگری نیز بدون حضور کلر با سنتز گلیسرول از آکرولین و اکسید پروپیلن وجود دارد. اما این فرآیندها به علت کم شدن تقاضای گلیسیرین و تولید بالا دیگر اقتصادی نیست.

ساخت آن آسان است و از قرن نوزدهم بخشی از صابون سازی به شمار می رود. گلیسیرین برای افزایش غلظت خود تقطیر می شود و تحت یک فرآیند سفید کننده کربن قرار می گیرد تا به یک ماده کاملاً خالص که در صابون استفاده می شود در بیاید، این ماده در مواد غذایی و دارویی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید گلیسیرین از گیاه:
گلیسرول می تواند از منابع نفتی نیز تولید شود که یک محصول جانبی در تولید بیودیزل است. گلیسرول به طور انحصاری از گیاهان تهیه می شود و از یکی از روغن های گیاهانی چون: سویا، ذرت، کلزا، نارگیل، روغن هسته خرما است. مواد دیگری نظیر سوربیتول و پروپاندیول که دو رقیق کننده هستند و مورد تأیید Stewardship می باشند معمولا در ساخت صابون و مواد آرایشی و پوستی استفاده می شوند.

گلیسرول مصنوعی:
اگرچه معمولاً مقرون به صرفه نیست اما گلیسرول را می توان با مسیرهای مختلف از پروپیلن تولید کرد. فرآیند epichlorohydrin مهم ترین فرایند این ماده شامل کلرید شدن پروپیلن برای دادن آلیل کلرید است که با هیپوکلریت به دی کلرو هیدرین اکسیده می شود، که با استفاده از یک پایه قوی برای دادن اپی کلروهیدرین واکنش نشان می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>