اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زانتان گام خوراکی:
زانتان گام، یک ضخیم کننده بدون بو است که در بسیاری از غذاها و سایر محصولات تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

شیمی34

این ماده یا صمغ زانتان یک پلی ساکارید با وزن مولکولی بالاست که توسط فرایند تخمیر تولید می شود. با توجه به خواص رئولوژیکی استثنایی این ماده، در پایداری بسیاری از سیستم های بر پایه آب بسیار موثر است.

زانتان گام چیست؟
زانتان گام به عنوان یک افزودنی در غذاهای متنوع مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد اصلی آن غلظت دهندگی، افزایش دهنده ویسکوزیته و رئولوژی مودیفایر است. صمغ زانتان همچنین به عنوان یک تثبیت کننده برای ضخیم تر و حالت گرفتن بستنی استفاده می شود، تا سس سالاد را با هم مخلوط کرده و راحت تر بریزد و تفاله میوه را در آب میوه ها به حالت تعلیق درآورد.

زانتان گام در چه مواردی کاربرددارد؟
1. در صنایع غذایی:
زانتان گام در موادغذایی به عنوان غلظت دهنده استفاده می شود. همچنین در انواع سالاد ها، ابمیوه ها و لبنیات نیز کاربرد دارد.

2. در صنایع دارویی و بهداشتی:
زانتان به عنوان یک تثبیت کننده امولسیون و ضد عفونی کننده پوست و ترکیب اصلی بسیاری از مواد آرایشی است. اغلب به عنوان جایگزین گلوتن در محصولات فاقد گلوتن مورد استفاده قرار می گیرد، و همپنین استفاده در ترکیب خمیر دندان، رنگ مو، شامپو، کرم و لوسیون ها، صابون کودک و شامپو بچه، دهانشویه و …

میزان مصرف زانتان گام چه قدراست؟
سازمان بهداشت جهانی حداکثر میزان مصرف صمغ زانتان را به عنوان یک افزودنی غذایی با 10 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن و به عنوان یک ملین با 15 گرم در روز تعیین کرده است.برای مبتلایان به دیابت، حداکثر دوز روزانه 12 گرم در روز است.

صمغ زانتان می تواند باعث گاز روده و نفخ شود و بررسی جامع بانک اطلاعاتی داروهای طبیعی، به خانم ها توصیه می کند از آنجا که درمورد استفاده از آدامس زانتان در دوران بارداری و شیردهی اطلاعات کافی وجود ندارد، بهتر است مصرف آن را به حداقل برسانند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>