اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تفاوت ایزوپروپیل الکل با اتانول:
الکل ها به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

شیمی39

  • الکل خالص.
  • ایزوپروپیل.
  • اتانول یا متیل الکل.

برروی ایزوپروپیل الکل واتانول آزمایش های زیادی انجام شده تا تفاوت این دو ماده مشخص شودو اما نتیجه این تحقیقات نشان داده است که برای تمیز کردن واستریل کردن سطوح وحتی ضدعفونی کردن ایزوپروپیل الکل بهتر عمل می کند نسبت به اتانول.

ضد عفونی دست ها با الکل 98 درصد:
بهترین و بهداشتی ترین راه برای ضد عفونی کردن دست ها الکل 98 درصد می باشد. این درصد قابل توجه الکل می تواند نفوذ کلیه سموم و ویروس های خطرناک همچون آنفولانزا و ویروس کرونا را به بدن انسان کاملا غیر ممکن کند. ایزوپروپیل 98 درصد از بهترین محلول ضد عفونی کننده سطوح برای هر گونه بیماری های ویروسی از جمله بیماری کرونا می باشد.

اتانول یا ایزوپروپیل؟ کدام یک برای ضدعفونی بهتر است؟
هنگام مقایسه وبررسی اتانول و ایزوپروپیل متوجه می شویم، برای تمیز کردن واستریل کردن سطوح هردو ماده یکسان عمل می کنند، اما برای ضدعفونی کردن پوست این دو ماده باهم تفاوت دارند.

این ماده با از بین بردن پروتئینها و حل کردن چربی ها بسیاری از سلولهای باکتریایی و ویروسی از جمله ویروسHIV و هپاتیتA را از بین میبرد. اما در برابر هاگ یا اسپور بی اثر است.

این الکل معمولا در غلظت 70درصد استفاده می‌شود زیرا در غلظتهای بالاتر به سرعت تبخیر شده و در غلظت های پایین تر نیز اثرش کاهش می یابد. این الکل در حال حاضر در بعضی صابونها و دستمال مرطوب استفاده می‌شود. اما چون پوست را خشک می‌کند، نباید به طور مستقیم و بدون مواد افزودنی روی پوست استفاده شود.

ایزوپرپوپیل نیز با سرعت مشابه اتانول تبخیر می‌شود و به همان شیوه سلولهای باکتریایی و ویروسی را از بین میبرد. اما از آن جا کهروی بافتهای زنده پوست تأثیر چندانی ندارد برای ضد عفونی کردن پوست بهتر از اتانول است و اغلب به عنوان آنتی سپتیک پوست و در بیمارستان ها استفاده می‌شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>