اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسید اولئیک گیاهی چیست؟
اسید اولئیک گیاهی همانند اسید چرب نارگیل کاربردهای مختلفی ازجمله استفاده در صنایع پزشکی غذایی، شوینده ها، بهداشتی و آرایشی، به عنوان پایدار کننده و روان کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

شیمی42

نام دیگر اسید اولئیک گیاهی، اولئامید است. این ماده نقطه ذوب 13 درجه سانتیگراد و نقطه جوش 360 درجه سانتی گراد دارد. اسید اولئیک گیاهی بر خلاف اسید چرب نارگیل در آب حل نمی شود و مایع بی رنگ است. این ماده جرم مولی 282، 261gr/mol وفرمول مولکولهای آن به شکل c18H 34o2 می باشد.

ویژگی های ظاهری اسید اولئیک گیاهی:
اسید چرب اولئیک شکلی روغنی دارد و رنگ خاصی ندارد. این ماده بدون بو است و به فراوانی در طبیعت در چربی های گیاهی و حیوانی یافت می شود.

کاربردهای اسید اولئیک گیاهی:
اسید اولئیک گیاهی یا اولئامید به عنوان نمک سدیم قابل استفاده است. این مایع روغنی درصنایع دارو سازی به عنوان مواد افزودنی کاربرد دارد. همچنین اسید اولئیک گیاهی یک نرم کننده بسیارقوی است وبه صورت تری گلیسیرید درخیلی از غذاها استفاده می شود.

خواص اسید اولئیک گیاهی چیست؟
این ماده جز اصلی نمک سدیم است ودر طبیعت به طور معمول دیده می شود. نام نمک اسید اولئیک گیاهی، اولئات است. که باعث ازبین بردن خطرات بیماری های قلبی و دیابت می شود.

اسید اولئیک در روغن زیتون به فراوانی وجود دارد وبه بهبود خلق و خو و جلوگیری از پیری وسرطان کمک می کند.

این ماده به دلیل نداشتن ضرر برای بدن انسان جزو مفید ترین چربی های گیاهی طبیعی به شمار می آید. از خواص و ویژگی های این ترکیب شیمیایی می توان به کاهش کلسترول بد خون اشاره کرد. به علت داشتن این خاصیت، از این محصول شیمیایی برای کنترل کلسترول خون افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند و یا دارای چاقی مفرط هستند، استفاده می شود.

روش تولید اسید اولئیک گیاهی چگونه است؟
اسید های چرب از صابون سازی تری گریسیرید به دست می آید.اسید اولئیک جز اجزای اصلی تشکیل دهنده روغن زیتون می باشد. روغن زیتون غیر خوراکی ازاسید اولئیک آزاد به دست می آید.

اسید اولئیک گیاهی درکجا هابیشتر وجود دارد؟
این ماده روغنی دردانه های مختلف از جمله دانه های کلزا، انگور، بادام زمینی ودانه های آفتابگردان یافت می شود. علاوه بر این اسید اولئیک درچربی های حیوانی مانند مرغ وبو قلمون ودربدن انسان وجود دارد.

علت استفاده اسید اولئیک گیاهی درمحصولات شوینده چیست؟
اسید اولئیک گیاهی به دلیل کف کنندگی فراوان درصابون مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده شیمیایی خاصیت کاهش میزان شکنندگی مو را دارد وباعث رشد مجدد مو می شود وبه همین علت دربسیاری از شامپو ها استفاده می شود.

به چه علت اسید اولئیک گیاهی عامل اطلاع رسانی در حشرات به حساب می آید؟
هنگامی که حشراتی مانند زنبور ومورچه می میرند، ازلاشه ی آنها بویی متصاعد می شود که باعث می شود بقیه حشرات آنهارا از کندو ومحل زندگی دور کنند.

بوی اسید اولئیک این خاصیت را به این حشرات می دهد تا اگر حشره ای بیمار بود بقیه از آن دوری کنند، تا آنها دچار بیماری نشوند.

آیا اسید اولئیک برای مادران باردار وحیوانات مفید است؟
اسید اولئیک برای تسریع آسیب ریه در انواع خاصی از حیوانات به منظور آزمایش داروهای جدید بیماری های ریوی مورد استفاده قرار می گیرد. به ویژه در گوسفندان، تزریق اسید اولئیک درون رگ آن ها سبب آسیب حاد به همراه ورم ریوی در این حیوانات می شود.

این نوع تحقیق به ویژه برای نوزادان نارس بسیار سودمند است، زیرا درمان نوزادان دارای ریه های ناقص (و عوارض مرتبط با آن) اغلب موضوع زندگی و مرگ است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>