اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوله

با شروع زندگی شهر نشینی و معضل کمبود آب انسان ها به مرور زمان مجبور شدند تا آب را از مسیر های دور به وسیله روش های مختلف به محل زندگی خود برسانند.یکی از این روش ها استفاده از لوله های فلزی بود که در ساخت و ساز ساختمان ها مورد توجه قرار گرفت.اما این لوله ها آرامش نسبی را برای مصرف کنندگان به همراه داشتند و معایبی را نیز در بر داشتند.

مقاومت مکانیکی بالا و تحمل دمای بالا

لوله های فلزی به جهت استحکامی که در ساختار خود دارند در برابر ضربه و تنش های مکانیکی حاصل از حمل و نقل و نصب مقاومت بسیار بالایی را از خود بروز می دهند. لوله های فلزی همچنین در برابر آب با دمای بالا بسیار مقاوم هستند.

ضریب انبساط طولی کم

با تغییر پیدا کردن دمای آب در لوله های فلزی، تغییر طول کمی در این نوع لوله ها رخ می دهد و این مزیت باعث می شود در شرایط گرمایی و انبساط مانع از انحنا در لوله شود و در شرایط سرد شدن و انقباض مانع به وجود آمدن تنش در آنها شود.

نفوذ ناپذیری بسیار بالا و مقاومت در برابر آتش سوزی

در لوله های فلزی امکان نفوذ پذیری صفر می باشد و به هیچ عنوان امکان نفوذ اکسیژن و یا نور در آنها وجود ندارد به همین جهت در این لوله ها امکان رشد جلبک ها وجود ندارد. لوله های فلزی همچنین در هنگام آتش سوزی بسیار مقاوم بوده و دچار حریق نمی شوند و آتش را نیز به نقظه ای دیگر انتقال نمی دهند.

معایب لوله های فلزی

خوردگی از داخل و خارج و عدم شکل پذیری آسان

لوله فلزی اگر در برابر اکسیژن و املاح خاک قرار گیرند مقومتی کمی را از خود بروز می دهند و دچار خوردگی خواهند شد که همین امر باعث کمتر شدن مقاومت در لوله های فلزی خوهد شد و عمر آنها نیز کوتاه خواهد کرد.به دلیل استحکام بالایی که دارند را آسانی شکل نمی گیرند و برای خم کردن آنها نیاز به اتصالات زیادی است.

ضریب هدایت حرارتی بالا و رسوب پذیری بالا

ضریب هدایت حرارتی بالایی در این لوله و به عبارتی باعث هدر رفتن انرژی خواهند شد.جداره لوله های فلزی نیز زبر است و همچنین جذب املاح آب به وسیله آنها زیاد می باشد و همین امر سبب شده است که باعث کم شدن طول عمر آنها و افت فشار و کاهش جریان آب شود.

افت فشار بالا و وزن زیاد و مشکلات نصب

صاف نبودن داخل این لوله ها و همچنین استفاده از اتصالات متعدد در این نوع لوله کشی باعث کاهش فشار بسیار زیاد در جریان آب می شود که این مسئله باعث انتخاب لوله با قطر بزرگ جهت رفع افت فشار می گردد.همچنین این لوله ها به جهت وزن زیادی که دارند مشکلات زیادی را در حمل و نقل به وجود می آورند و همین وزن زیاد در آنها و عدم انعطاف پذیری در آنها مشکلات زیادی را برای نصب به وجود می آورد.

طول عمر کم

عمر مفید این لوله ها اغلب بین 10 الی 12 سال است و بعد از این مدت سیستم تأسیساتی ساختمان دچار مشکلاتی مانند پوسیدگی لوله ها، ترکیدگی آنها، تغییر در رنگ و طعم آب خواهد شد و در بعضی موارد نیز باعث ریختن بخشی از ساختمان می شوند و این مشکلات نیز خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت ومنجر به تعویض سیستم تأسیسات می شود که هزینه آن بسیار زیاد خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>