اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اکرلیک

یکی از نکات مهم در آموزش اجرای رنگ اکریلیک، سطحی است که رنگ باید روی آن اجرا شود. انواع رنگ اکریلیک روی سطوح مختلفی مانند سطوح گچی، بتنی، آجری، چوبی، سیمانی و فلزی قابل اجرا است.

نحوه استفاده از رنگ اکریلیک روی سطوح مختلف اندکی با هم متفاوت است. به طور کلی روش اجرای رنگ اکریلیک به سطح مورد نظر بستگی دارد. به همین دلیل روش های اجرای رنگ اکریلیک را می توان به انواع زیر تقسیم بندی کرد.

اجرای رنگ اکریلیک روی سطوح فلزی

به طور کلی اجرای رنگ اکریلیک ساده روی فلز، چندان راحت نیست و انجام آن توصیه نمی شود. البته در صورتی که چاره دیگری وجود نداشته باشد، می توان از پوشش های روغنی و ضد زنگ به عنوان آستر روی سطوح فلزی استفاده کرد. پس از ایجاد این آستر، می توان رنگ را اجرا کرد.برای رنگ آمیزی سطوح فلزی، رنگ های اکریلیک مخصوص فلز به وجود آمده اند. این رنگ ها در برابر نفوذ رطوبت و فرسایش مقاومت بالایی دارند و از فلز در برابر ضربه، لکه و کپک محافظت می کنند.

اجرای رنگ اکریلیک روی سطوح گچی

برای اجرای رنگ اکریلیک روی سطوح گچی، باید ابتدا سطوح را روغن کاری کرد. این کار باعث می شود که رنگ با کیفیت بهتری اجرا شود. رنگ های اکریلیک بر پایه آب ساخته شده اند. به همین علت لازم است که روغن های زیرین هم همین ویژگی را داشته باشند. پس باید برای روغن کاری سطوح، از روغن هایی استفاده کرد که بر پایه آب ایجاد شده اند.ممکن است سطوح به تازگی گچی شده باشند، در این شرایط بهتر است رنگ آمیزی چیزی بین 20 تا 30 روز عقب بیفتد تا سطوح به طور کامل خشک شوند.

اجرای رنگ اکریلیک روی کاغذ دیواری

گاهی لازم است که رنگ اکریلیک روی کاغذ دیواری اجرا شود. در این شرایط، باید نواحی شل و آسیب دیده کاغذ دیواری ترمیم و تثبیت شوند. فرایند روغن کاری سطوح هم باید به گونه ای انجام شود که کاغذ دیواری ور نیاید و کماکان محکم در جای خود ثابت بماند.پس از سنباده زنی و آماده سازی کامل سطوح، نوبت به اجرای رنگ می رسد. بهتر است که برای پیاده سازی رنگ روی کاغذ دیواری های برجسته، از رنگ اکریلیک مات استفاده شود.

اجرای رنگ اکریلیک روی سطوح سیمانی

سطوح سیمانی پیش از اجرای رنگ باید به طور کامل شسته شوند. برای شست و شوی این سطوح می توان از واترجت استفاده کرد. پس از کسب اطمینان کامل از خشک بودن سطوح، لایه پرایمر اجرا می شود. مرحله نهایی هم اجرای رنگ اصلی روی لایه پرایمر است که با ابزارهای مختلفی صورت می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>