اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرایمر

در دنیای رنگ آمیزی خودروها اصطلاح پرایمر رنگ خودرو به رنگی اطلاق می شود که معمولا قبل از استفاده از رنگ اصلی، روی فلز بدنه خودرو قرار می گیرد. پرایمر در واقع یک استر پیش از استفاده از رنگ اصلی است و زیرسازی لازم برای قرار گرفتن رنگ اصلی را روی بدنه خود انجام می دهد.

این محصول بین بدنه اصلی خودرو و رنگ اصلی قرار گرفته و چسبندگی مناسبی میان این دو ایجاد می نماید. البته مزیت های دیگری را نیز می توان برای پرایمر رنگ خودرو برشمرد که در ادامه به تشریح آنها خواهیم پرداخت.

انواع آستر رنگ خودرو کدام ها هستند؟

انتخاب میان یکی از انواع استر رنگ خودرو باید بر اساس شرایط آسیب دیدگی و انتظاراتی است که از این محصول دارید. هم چنین شرایط استفاده از پرایمر را نیز می توان عاملی مهم در انتخاب یکی از انواع آستر رنگ خودرو دانست. از این رو در ادامه شما را با انواع استر رنگ خودرو آشنا می کنیم تا بهتر بتوانید یکی از محصولات رایج را انتخاب نمایید.

آستر فوری خودرو

یکی از انواع استر رنگ خودرو نمونه های آستر فوری است. آستر فوری خودرو به دلیل قابلیت هایی که دارد، بسیار محبوب شده است. این محصول به عنوان یک لایه پوششی در زیر رنگ اصلی قرار گرفته و مزیت های بسیار زیادی برای بدنه خودرو شما ایجاد می نماید. این رنگ به صورت تک جزئی تولید شده و در زمانی بسیار کوتاه خشک می شود.از این رو به راحتی می توان زمان رنگ آمیزی خودرو را با استفاده از این محصول کاهش داد. برای مواقعی که دمای محیط اجازه صبر زیاد بعد از اضافه کردن لایه پرایمر را نمی دهد، استفاده از آستر فوری خودرو در اولویت انتخاب کاربران قرار می گیرد.

آستر دو جزئی خودرو

استر دو جزئی خودرو به آن دسته از استرهایی اطلاق می شود که همراه با خود یک سفت کننده نیز دارا هستند. دو جزئی بودن این دسته از محصولات باعث شده تا مقاومت آنها در برابر خوردگی بسیار افزایش یابد.انواع مختلفی از رزین ها و پلیمرها برای تولید استر دو جزئی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به تشریح اصلی ترین و مهم ترین انواع آنها خواهیم پرداخت.

پرایمر اپوکسی رنگ خودرو

یکی از خاص ترین انواع پرایمر رنگ خودرو پرایمرهای اپوسکی هستند که برای جلوگیری از خوردگی فرموله شده اند.

پرایمر پلی اورتان رنگ خودرو

پرایمر پلی اورتان نیز از جمله استرهای دو جزئی است که بر روی بدنه خودرو قرار می گیرد. استفاده تک جزئی این محصول نمی تواند مقاومت قابل توجهی در برابر خوردگی ایجاد نماید.یکی از بهترین انواع آستر دو جزئی خودرو آستر پلی استر است که هم کیفیت بسیار خوبی داشته و هم ظاهری بسیار زیبا را در نهایت برای خودرو شما ایجاد می نماید.

این محصول قابلیت پر کنندگی بسیار بالایی دارد و امکان اسیری کردن آن را نیز خواهی داشت. این مهم باعث می شود تا پوشش دهی آن بسیار بالا رود.البته استفاده از این محصول برای ترمیم بخشی از بدنه خودرو می تواند بهترین انتخاب باشد اما با توجه به امکان شکننده بودن و ترک برداشتن ان رد فواصل زمانی طولانی قبل از رنگ نهایی خودرو، خیلی به عنوان پرایمر کل بدنه خودرو مورد استفاده قرار نمی گیرد.

پرایمر یوتان مرطوب کننده

این محصول می تواند بهترین عملکرد را برای بالا بردن مقاومت در برابر زنگ زدگی و همچنین بالا بردن میزان چسبندگی رنگ نهایی داشته باشد. در مناطقی که رطوبت جوی بسیار بالا است، این محصول می تواند یکی از انواع استر دو جزئی عالی باشد.این سیلر نسبت به سایر انواع پرایمر دو جزئی کاربرد کمتری داشته و قابلیت های کمتری دارد. اما یک لایه چسبنده بسیار قوی است که استفاده از آن در کنار سایر انواع پرایمر می تواند کیفیت مطلوب تری داشته باشد.

پرایمر لاک

یکی از مهم ترین مزیت های این نوع پرایمر در سرعت بالای خشک شدن آن است. اما پرایمر لاک نیز ممکن است خیلی زود ترک برداشته و ایجاد حباب نماید. از این رو کاربرد اصلی آن بیشتر به عنوان لایه زیری تر و برای جلوگیری بیشتر از خوردگی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>