اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتونه خودرو

بتونه خودرو چیست؟ بتونه در واقع یک ماد خمیری است که از یک نوع گل خاص گرفته شده است. گل بتونه مل نامیده می شود. بتونه خودرو حالتی بینابینی بین جامد و مایع دارد. نه خیلی شل و شبیه به مایع است و نه خیلی سفت است که بتوان آن را جامد نامید.

ماده بتونه که ویسکوزیته بالایی دارد، در برخورد با اکسیژن هوا سریعا واکنش نشان داده و کاملا سفت می شود. در این شرایط کاملا به حالت جامد می رسد. حتی می توان روی بتونه سفت شده عملیات ساب زنی و سوراخ کاری را نیز انجام داد.برای تولید انواع بتونه خودرو از ترکیبات و مواد مختلفی استفاده می نمایند که هر یک خصوصیات خاص خود را نیز دارا هستند.

نقاشی بدنه خودرو در صورت آسیب دیدگی دارای چالش های مختلفی است. از این رو است که ترمیم رنگ خودرو را نمی توان به هر کسی سپرد. واقعیت این است که این مهم نیاز به توانایی ها و تسلط بسیار بالا به موارد مختلف دارد. از تشخیص کد رنگ خودرو گرفته تا رنگ آمیزی صحیح و اصولی بدنه خودرو همگی از جمله مراحل مهم در ترمیم رنگ خودرو هستند. یکی از مراحل نقاشی بدنه خودرو و ترمیم آسیب های وارد شده به آن نیز بتونه کاری است.

برای این منظور لازم است تا صافکار با انواع بتونه خودرو آشنا باشد، به صورت کامل با کاربرد بتونه خودرو نیز آشنا بوده و همچنین نحوه صحیح سمباده زدن بتونه خودرو را نیز بداند. تنها در این صورت است که امکان ترمیم رنگ خودرو به صورت کامل وجود خواهد داشت. در غیر این صورت شرایط پیچیده شده و در نهایت رنگ آمیزی خودرو جالب نخواهد بود.

کاربرد بتونه خودرو

در بندهای قبلی اشاره کردیم که بتونه کاری یکی از مراحل نقاشی بدنه خودروها است. به این معنی که صافکار برای ترمیم قسمت های آسیب دیده بعد از صاف کردن بدنه باید سراغ رنگ آمیزی آن برود.برای رنگ آمیزی و رساندن رنگ قسمت آسیب دیده به رنگ سایر قسمت های بدنه خودرو لازم است تا نقاش مراحل خاصی را طی کند.

یکی از این مراحل بتونه کاری است. کاربرد بتونه خودرو در زیرسازی انجام گرفته برای رنگ آمیزی است. دقت کنید که قسمت های آسیب دیده بدنه خودرو در شرایط عادی آماده پذیرش رنگ جدید را نداشته و رنگ آمیزی آنها بدون زیرسازی لازم باعث می شود تا کیفیت رنگ آمیزی نهایی جالب نباشد.

در این شرایط رنگ ممکن است صاف نباشد و یا با ترک هایی روبرو شود. به همین دلیل بایستی در زیر رنگ از بتونه کاری استفاده شده و کاربرد بتونه خودرو نیز به همین موضوع برمی گردد. با استفاده از بتونه خودرو سطح قسمت آسیب دیده کاملا صاف شده و از این گذشته چسبندگی بیشتری نیز برای رنگ آمیزی به خود می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>