اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بر اساس توافقنامه گمرکی میان ایران و جمهوری آذربایجان، از ابتدای 10 خرداد 98، فرآیند ترانزیت کالا میان دو کشور الکترونیکی می شود.

ترانزیت

بر اساس توافقنامه گمرکی میان ایران و جمهوری آذربایجان، از ابتدای 10 خرداد 98، فرآیند ترانزیت کالا میان دو کشور الکترونیکی می شود که با این اقدام، اسناد کاغذی ترانزیت میان گمرکات ایران و آذربایجان حذف و اطلاعات به صورت الکترونیک مبادله خواهد شد.

طی توافقنامه اجرای پروژه تیر الکترونیک ( e-TIR) میان ایران و جمهوری آذربایجان توسط رئیس کل گمرک ایران و رئیس کمیته دولتی گمرک آذربایجان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در باکو امضا شد، جمهوری اسلامی ایران پیشگام در اجرای تیر الکترونیک (e_TIR) در بین 76 کشور عضو کنوانسیون تیر است.

اولین پروژه تیر الکترونیک ابتدا میان گمرکات ایران و ترکیه در سال 1395 اجرایی شد و با امضای این توافقنامه دومین پروژه الکترونیکی شدن تیر در بین کشورهای عضو کنوانسیون تیر میان ایران و جمهوری آذربایجان پیاده سازی و اجرایی خواهد شد.

طبق اعلام گمرک، قرار است برنامه جدید گمرکات ایران و آذربایجان برای رونق تجارت در کریدور شمال - جنوب نیز مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این دیدار، رئیس گمرک ایران، ایجاد دروازه مشترک مرزی و تسریع در تبادل الکترونیکی اطلاعات بین گمرک ایران و آذربایجان جهت کاهش توقف مرزی را خواستار شد.

منبع:پایگاه خبری اتاق ایران

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>