اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


اکرلیک


مرحله اول: آماده سازی سطح

پیش از اجرای مخلوط وارنیش اکریلیک، باید سطح مورد نظر را به طور کامل تمیز کرد. پاکسازی سطوح باید با دقت انجام شود، چرا که پس از اجرای وارنیش آلودگی ها زیر لایه های لاک می مانند و پاکسازی آن ها دیگر ممکن نخواهد بود. پاکسازی همچنین نقش مهمی در شفافیت نهایی سطوح خواهد داشت.

برای پاکسازی سطوح باید تمامی لکه ها و آلودگی های موجود در سطوح را با استفاده از صابون ها یا محلول های صابونی از بین برد. چربی زدایی و غبارروبی مهم ترین اقدامات برای آماده سازی سطوح محسوب می شوند.

نوع روش پاکسازی به سطح مورد نظر بستگی دارد. برای پاکسازی سطوح چوبی، می توان با استفاده از یک دستمال نمناک سطوح را غبارروبی کرد. علاوه بر این ها، پیش از اجرای وارنیش، سطوح باید به طور کامل خشک شده باشند.

مرحله دوم: آماده سازی لاک وارنیش اکریلیک

پیش از برداشت وارنیش، باید محتویات ظرف را به خوبی مخلوط کرد. سپس برای آماده سازی وارنیش، ابتدا باید مقدار مورد استفاده را از ظرف خارج کرد و با استفاده از آب یا تینر آن را به غلظت مورد نیاز رساند.

غلظت مخلوط نهایی به دمای محیط، سطح، وسعت آن و ابزار مورد استفاده اجرای لاک بستگی دارد. برای مثال برای اجرای لاک به وسیله غلتک بهتر است که مخلوط نهایی با استفاده از 5 تا 10 درصد آب رقیق شود. این درصد برای اجرای لاک به کمک قلم مو 10 تا 15 درصد است.

همچنین می توان وارنیش اکریلیک را به وسیله پیستوله اجرا کرد. این روش در بسیاری از موارد مناسب ترین روش اجرای وارنیش اکریلیک محسوب می شود. برای اعمال ورنی اکریلیک به وسیله پیستوله، وارنیش باید با 20 تا 25 درصد آب رقیق شود.

مرحله سوم: اجرای وارنیش اکریلیک

بهترین شرایط برای اعمال وارنیش اکریلیک، دمای بالاتر از 10 درجه سانتی گراد و رطوبت کمتر از هشتاد درصد است. همچنین بهتر است که دمای سطوح، سه درجه بیشتر از نطقه شبنم باشند.وارنیش در هر لایه باید با ضخامت کمی اعمال شود. همچنین برای اجرای لایه های بعدی، لایه قبلی باید به خوبی خشک شود. پیشنهاد می شود که پس از اجرای هر لایه 24 ساعت زمان صرف شود تا وارنیش به طور کامل خشک و سخت شود.

نکات مهم در استفاده از لاک وارنیش اکریلیک

  • پیش از اجرای وارنیش، سطح باید به طور کامل خشک و غبارروبی شود.
  • برای اجرای وارنیش اکریلیک، باید از قلم موهای نرم استفاده شود.
  • تا پایان خشک شدن سطوح وارنیش خورده، دمای محیط باید متعادل باشد.
  • بهتر است آب کشی پس از اجرای وارنیش اکریلیک، با استفاده از آب سرد انجام شود.
  • پس از اجرای وارنیش، دست ها، ابزار و مواد ریخته شده روی زمین باید با آب گرم و صابون شسته شوند.
  • برای این که رد قلم مو روی سطوح نماند، باید لاک وارنیش اکریلیک را با غلظت مناسبی روی سطوح پخش کرد. استفاده از غلظت کم وارنیش اکریلیک، می تواند باعث ایجاد رد قلم مو روی سطوح شود.
  • وارنیش اکریلیک باید با تینر رقیق شود. برای رقیق سازی، باید وارنیش را به اندازه دلخواه برداشت تا نیازی به برگرداندن آن به ظرف اصلی نباشد. این کار از کدر شدن باقی مانده وارنیش جلوگیری می کند.
  • نباید وارنیش را با لایه های ضخیم اجرا کرد. به جای این کار، بهتر است که چند لایه نازک روی سطوح اجرا شوند. پس از گذشت یک روز از اجرای لایه قبلی، می توان لایه بعدی را اجرا کرد.
  • وارنیش را پیش از استفاده باید به خوبی تکان داد تا محتویات آن مخلوط شوند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>