اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

رنگ سیلیکونی نسوز از ترکیب پیگمنت آلومینیوم با رزین سیلیکون متشکل از زنجیره های اکسیژن و سیلیسیم ساخته می شود و ساختاری در حالت مایع و بسیار مقاوم در برابر حرارت و خوردگی ایجاد می کند. هرچه درصد خلوص رزین سیلیکون بیشتر باشد، مقاومت رنگ در برابر حرارت بالا نیز افزایش پیدا می کند.

به دلیل وجود پیگمنت آلومینیومی، رنگ نقره ای نیمه براق است. این رنگ در میان رنگ هایی با زنجیره مولکولی بلند ترموپلاست دسته بندی می شود و به همین دلیل، احتمال از بین رفتن حالت براق آن به مرورزمان وجود دارد. تفاوت رنگ نسوز سرامیکی و سیلیکونی را از چند جهت می توان بررسی کرد:

1.میزان مقاومت در برابر حرارت

درحالی که رنگ های نسوز سیلیکونی اغلب مقاومت پایینی در مقابل حرارت مستقیم دارند و در این شرایط ممکن است پوسته پوسته شده یا از سطح جدا شوند، این احتمال به دلیل ویژگی رنگ نسوز سرامیکی کاهش پیدا می کند.مقاومت رنگ های سرامیکی در برابر حرارت به طور قابل توجهی بیشتر از انواع سیلیکونی است.

درحالی که مقاومت رنگ دمای بالا سرامیکی به 800 درجه سانتی گراد می رسد، حداکثر دمای قابل تحمل برای رنگ سیلیکونی نسوز 600-650 درجه سانتی گراد است.البته این رقم را با استفاده از آستر زینک ریچ اتیل سیلیکات و رنگ صنعتی اپوکسی می توان تا حدی افزایش داد.

2.مرحله خشک شدن رنگ

دیگر تفاوت رنگ سرامیکی و سیلیکونی، مراحل اجرا و مدت زمان انتظار برای اولین استفاده بعد از رنگ آمیزی است. به این صورت که رنگ های سیلیکونی نسوز حداقل بعد از 10 دقیقه (بسته به دما و رطوبت محیط و ضخامت رنگ) خشک می شود و برای رسیدن به رنگ و ضخامت مور نظر، رنگ آمیزی باید مجدداً انجام شود.روشن کردن منبع حرارت باید 72 ساعت پس از اجرای رنگ سیلیکونی انجام شود؛ این در حالی است که بلافاصله پس از اجرای رنگ سرامیکی می توانید منبع حرارت را روشن کنید.

3.شرایط رنگ در هنگام تحمل دمای بالا

ازجمله معایب استفاده از رنگ سیلیکونی، بوی نامطبوع آن در هنگام قرار گرفتن در معرض حرارت بالا است. این بوی نامطبوع به استفاده اول و دوم خلاصه نمی شود و با هر بار روشن کردن منبع حرارت، بوی نامطبوع آن به مشام می رسد.این در حالی است که رنگ سیلیکونی به هیچ عنوان بوی نامطبوع از خود ساطع نمی شوند. به این ترتیب، با استفاده از رنگ سرامیکی در شومینه یا باربیکیو نگرانی بابت تغییر طعم و بوی غذا یا گوشت نخواهید داشت.

4.هزینه خرید و نگهداری

هزینه خرید رنگ سیلیکونی بسیار کمتر از رنگ سرامیکی است. این تفاوت قیمت را با توجه به ویژگی های بیان شده می توان توجیه کرد.با وجود قیمت بالاتر رنگ سرامیکی نسبت به نوع سیلیکونی، شاید برایتان سؤال شود که علت مقرون به صرفه بودن رنگ نسوز سرامیکی چیست؟ جالب است بدانید که رنگ های سیلیکونی به صورت سالانه نیاز به ترمیم دارند؛ این در حالی است که رنگ دمای بالا سرامیکی تا 10-15 ساله نیازی به ترمیم ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>