اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

رنگ نسوز با توجه به مقاومت بالایی که در برابر حرارت دارد، در مواردی مانند دودکش ها، کوره ها، دیگ های بخار و پالایشگاه ها کاربرد دارد. اما رنگ نسوز به علت کیفیت و مقاومت بالا در لوازم خانگی هم جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. لوازم خانگی باید مقاومت شیمیایی و مکانیکی بالا و ظاهری براق و درخشان داشته باشند.

از آنجایی که لوازم خانگی همیشه مورد شستشو قرار می گیرند و همچنین با مواد شوینده پاک می شوند، نباید ظاهر آن ها آسیب ببیند و رنگ و درخشندگی خود را از دست بدهد. به همین منظور باید برای بالا رفتن مقاومت و پوشش با کیفیت سطح لوازم خانگی از رنگ نسوز استفاده شود تا سطح براق و درخشان خود را حفظ کنند.

کاربرد رنگ نسوز در لوازم خانگی دوام و زیبایی آن هم هست. چون لوازمی مانند ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، یخچال و… باید مقاومت بالایی در برابر خط و خش، مقاومت شیمیایی بالا و… داشته باشند که هم ظاهر آن ها تغییر نکند و هم با دوام باشند.

مزایای رنگ نسوز در لوازم خانگی

  • چسبندگی بالا: این رنگ دارای چسبندگی بسیار بالایی است. بدین معنی که قدرت جذب این رنگ بالاست و تمام سطوح را پوشش می دهد.
  • سرعت بالای خشک شدن: بعد از رنگ زدن، سطح رنگ به سرعت خشک خواهد شد که یک مزیت مهم محسوب می شود.
  • پوشش محافظتی: همچنین به عنوان پوشش محافظ سطح می توان در برابر خوردگی و پوسیده شدن از رنگ نسوز استفاده کرد. دلیل آن این است که رنگ نسوز به علت مقاومت بالایی که روی سطوح ایجاد می کند، مانند محافظ سطح عمل خواهد کرد.

معایب رنگ نسوز در استفاده از لوازم خانگی

این رنگ ها مقاومت مکانیکی پایینی دارند؛ چرا که بعد از خشک شدن ضخامت کمی خواهند داشت.
این رنگ ها به علت مقاومت بالایی که دارند، هزینه بالاتری نیز باید نسبت به رنگ های معمولی بابت آن ها پرداخت کنید.اکنون می خواهیم شما را با مراحل اجرای رنگ نسوز برای اجاق گاز آشنا کنیم:

در مرحله اول باید هرگونه زنگ زدگی، پوسیدگی و… را پیدا کنید و آن را برطرف کرده و سطح را کاملاً صاف کنید.برای رنگ کردن اجاق گاز باید رنگ لعاب داری را تهیه کنید که مقاومت بالایی نسبت به حرارت داشته باشد. در کل دو مدل رنگ لعاب دار در بازار وجود دارد: یک نوع آن لعاب دار روغنی است که بین 8 تا 24 ساعت طول می کشد تا خشک شود.

نوع دیگر آن رنگ لعاب داری است که با آب ترکیب شده است که چند ساعت بعد از رنگ زدن طوری به نظر می رسد که ظاهرا خشک شده است؛ در صورتی که بهتر است بیشتر صبر کنید تا کاملاً خشک شود. به طورکلی باید با توجه به جنس گاز و سایر شرایط رنگ را خریداری کنید.رنگ را می توان با اسپری، قلم مو و… روی اجاق گاز اعمال کرد؛ اما به شما پیشنهاد می شود از اسپری استفاده کنید.

اتصالات گاز را باید قطع کنید. زیرا رنگ ها قابل اشتعال هستند.سپس قسمت هایی که قابل رنگ زدن نیست را باید جدا کنید یا آن قسمت هایی ک نمی خواهید رنگ بزنید را با کاغذ یا پارچه بپوشانید که بتوانید به راحتی بقیه قسمت ها را رنگ کنید.دقت کنید قبل از رنگ زدن باید حتماً گاز را سنباده بکشید که سطح گاز زبر شود و رنگ را سریع تر جذب کند.همچنین توجه داشته باشید که معمولاً 24 ساعت زمان لازم است تا رنگ کاملاً خشک شود. بنابراین بهتر است تا زمان خشک شدن از گاز استفاده نکنید که بهترین نتیجه را بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>