اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

رنگ نسوز که با نام رنگ مقاوم به حرارت بالا نیز شناخته می شود، به دلیل مقاومت بالایی که در برابر نوسانات و میزان بالای دما دارد به عنوان پوشش سطوح در معرض حرارت بالا در صنایع مختلف از آن بهره می گیرند. سطوح مذکور شامل کوره ها، لوله کشی ها، دودکش ها، قطعات موتور و… هستند که عمر مفید آن ها با رنگ کردن افزایش پیدا می کند.

در ترکیبات این رنگ از رزین معدنی متشکل از زنجیره سیلیسیوم و اکسیژن استفاده شده است و می تواند در برابر حداکثر 750 و حتی گاهی 1000 درجه سانتی گراد مقاومت کند.اگرچه محافظت از سطوح در برابر حرارت بالا مهم ترین کاربرد رنگ نسوز است، اما می توان از آن به منظور عایق کردن و جلوگیری از سایش و خوردگی سطوح فلزی نیز استفاده کرد.

در محیط های صنعتی که از عایق کاری برای بهبود عملکرد دستگاه ها و جلوگیری از اتلاف انرژی و هزینه استفاده می شود، همچنان امکان زنگ زدگی و خوردگی در فلز زیر عایق وجود دارد. این امر به دلیل نفوذ آب به فضای خالی میان عایق و فلز و محبوس شدن رطوبت در آن اتفاق می افتد.

متأسفانه این مشکل در مراحل اولیه قابل تشخیص نیست و معمولاً با مشاهده خرابی دستگاه یا اتفاقات ناگوار می توان از وجود آن اطلاع یافت. به همین دلیل، در چنین مواردی از خواص رنگ نسوز بهره می گیرند و با رنگ کردن فلز علاوه بر به حداقل رساندن اتلاف انرژی و افزایش مقاومت در برابر حرارت، خطر زنگ زدگی فلز زیر عایق را به صفر نزدیک می کنند. این امر می تواند عملکرد دستگاه ها را بهینه سازی کند و موجب افزایش عمر مفید آن ها شود.

ویژگی های رنگ نسوز

با توجه به آنچه بیان شد، اکنون میدانید رنگ نسوز چیست و به چه منظوری از آن در صنایع مختلف بهره می گیرند. این کاربردها به دلیل شاخصه ها و خواص رنگ نسوز است که آن را نسبت به رنگ های دیگر منحصربه فرد می سازد. همان طور که میدانید، رنگ های نسوز عمدتاً در برابر دماهای بالا تا حداکثر 750-1000 درجه سانتی گراد مقاوم هستند و بسته به نوع و ترکیبات رنگ، این رقم متفاوت خواهد بود.

حتی در دماهای بالا نیز تغییری در ویژگی های ظاهر و ساختاری رنگ ایجاد نمی شود. یکی از خواص رنگ نسوز، عدم نیاز به حلال است؛ اما همچنان می توان به منظور توجیه اقتصادی از انواع حلال رنگ نسوز مانند تینر و زایلن در آن ها بهره بگیرید.به دلیل چسبندگی بالای رنگ، می توان از آن به عنوان پوشش انواع سطوح استفاده کرد. با اعمال یک لایه رنگ بر روی فلزات، از آن در برابر خوردگی محافظت می شود.

از دیگر ویژگی ها و خواص رنگ نسوز، مقاومت شیمیایی بالا و سرعت مطلوب در خشک شدن اشاره کرد که اجرا و بهره گیری از آن را تسهیل می بخشند. رنگ نسوز استاندارد معمولاً نقره ای براق یا سیاه است که به مرورزمان ممکن است براقی آن ها از بین برود؛ اما با رنگ های دیگری مانند اکسید خاکستری، نارنجی، قرمز و سفید نیز در بازار یافت می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>