اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مخزن

تا به حال به اهمیت نگهداری آب فکر کرده اید؟ می دانید برای نگهداری آب، باید چه اصولی در آماده سازی محفظه ها و مخازن نگهداری آن رعایت شود؟ عوامل بسیاری وجود دارد که باعث فرسایش، پوسیدگی، خوردگی و یا زنگ زدگی مخازن آب می شود. یکی از راه حل هایی که برای جلوگیری از این مشکل به کار برده می شود، استفاده از رنگ اپوکسی مخازن آب به عنوان پوشش محافظ است.

اپوکسی یک رنگ جامد است که بر پایه هاردنر پلی آمین و رزین اپوکسی سخته شده است. رنگ اپوکسی به سبب استفاده از پیگمنت های غیرسمی و چسبندگی بالایی که برای سطوح فلزی دارد، به رنگ اپوکسی مخازن آب آشامیدنی معروف شده است.

این پوشش علاوه بر حساسیت محیطی پایینی که دارد، با شرایط جوی مختلف نیز بسیار سازگار است. هنگامی که قسمت های مختلف مخزن آب فرسوده شود نتیجه آن آسیب دیدگی کل سیستم است. بنابراین استفاده از رنگ اپوکسی مخازن آب به عنوان عایق مناسب این تأسیسات، بهترین انتخاب است. رنگ اپوکسی مخازن آب آشامیدنی را به دور از هرگونه فرسودگی و خوردگی نگه می دارد و هیچ اثری بر مزه یا طعم آب نمی گذارد.

مزایای استفاده از رنگ اپوکسی در مخازن آب

استفاده از اپوکسی در مخازن آب مزایای زیادی را می تواند به دنبال داشته باشد. برخی از آنها شامل موارد زیر می گردد؛یکی از مهم ترین مزیت های رنگ اپوکسی، چسبندگی خوب به سطوح فلزی، بتنی، پوشش های اپوکسی و پلی یورتان است.

این رنگ پوششی در برابر مواد شیمیایی بسیاری مانند اسید، باز، روغن، حلال های نفتی، رطوبت و خوردگی مقاومت قابل توجهی از خود نشان می دهد.رنگ اپوکسی مخازن آب علاوه بر مقاومت بالایی که در برابر آب دارد نسبت به تغییر دما، فشار و ضربه های فیزیکی نیز مستحکم است.رنگ های مخازن آب قابل شستشو هستند.می توان این رنگ ها را به صورت یک لایه استفاده کرد.

موارد استفاده از رنگ اپوکسی مخصوص مخازن

اصولا در سیستم های پوششی محافظ سطوح داخلی مخازن از رنگ اپوکسی در قسمت میانی و لایه های نهایی استفاده می شود. انواع مختلفی از رنگ های اپوکسی در بازار وجود دارند که هر کدام برای یک نوع سیستم به کار برده می شوند.بعضی از موارد استفاده از رنگ اپوکسی در سازه های فلزی در تماس آب به این علت است که از فرسودگی سطوح فلزی جلوگیری کند.موارد مصرف رنگ اپوکسی مخازن عبارت هستند از:

  • لایه آستری، میانی و نهایی
  • سطوح مستقر در فضای باز معمولی، سطوح غوطه ور در آب، سطوح فولادی و بتنی
  • تأسیسات دریایی
  • اسکلت های فلزی
  • پوشش تانکر آب و خط لوله
  • محیط های نیمه صنعتی و خورنده صنعتی
  • مقاومت حداکثری تا 120 درجه سانتی گراد
  • استفاده و رنگ آمیزی در سیستم های دارای لایه های پوششی
  • محیط هایی که نسبت به مواد شیمیایی باید مقاوم باشند.
  • سطوحی که در فضاهای باز مستقر می شوند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>