اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مخزن

اپوکسی سالونت فری یکی از رنگ هایی است که برای مخازن آب آشامیدنی استفاده می شود. اپوکسی سالونت فری مخصوص مخازن آب با رزین های اپوکسی پلی آمین است که هیچ حلالی در ساخت آن استفاده نشده است. پس از کیورینگ نهایی، هیچ واکنشی میان این رنگ ها و آب صورت نمی گیرد.

این رنگ به سبب این ویژگی بیشتر در لایه های نهایی مخازن آب آشامیدنی استفاده می شود. به کارگیری رنگ های اپوکسی سالونت فری برای مخازن، می تواند موجب استحکام سیستم و مخازن آب در محیط های اسیدی و بازی شود.همچنین به دلیل مقاومت بالای این رنگ در برابر انواع اسید های قلیا، ضعیف و عوامل خورنده، می توانید آن را در سطوح بتنی و آهنی استفاده کنید.

از آن جایی که آب شرب مستقیما وارد بدن ما می شود، از لحاظ بهداشتی بسیار حائز اهمیت است. برای این که مخازن فلزی به دلیل فرسودگی و خوردگی به ترکیبات یونی فلزی آلوده نشوند، پوشیدن قسمت درونی آن ها با رنگ اپوکسی بدون حلال، بهترین راهکار موجود است. استفاده از پوشش اپوکسی بدون حلال، ترکیبات شیمیایی مضر و آلودگی ایجاد نمی کند.

معمولا پوشش های اپوکسی از دو جز ساخته می شوند. تفاوت اصلی که پوشش های اپوکسی بدون حلال دارند، نبود رقیق کننده یا حلال در آن ها است. بنابراین رنگ اپوکسی مخازن آب شرب مایع هستند، وزن مولکولی پایینی دارند و نیازی به حلال های مضر ندارند.

با به کار بردن رنگ های اپوکسی در لایه های آستری، میانی و نهایی، کل مخازن آب آشامیدنی و خطوط انتقال آن را می توان به راحتی رنگ کرد. استفاده از رنگ اپوکسی مخازن آب نه تنها از بروز مشکلات و فرسودگی برای مخازن در آینده پیشگیری می کند، طول عمر استفاده از مخازن آب را نیز افزایش می دهد.

رنگ اپوکسی مخازن آب آشامیدنی باید مطابق استانداردهای بهداشتی جهانی مانند AWWA C210 و BS 6920 دارای تاییدیه باشند تا نشان دهند که شامل هیچ ترکیبات سمی نیستند. ویژگی های دیگری مانند استحکام، قدرت چسبندگی بالا و کیورینگ سریع موجب اهمیت بالای این نوع رنگ در مخازن آب شده است.

مخازن حاوی آب آشامیدنی اصولا توسط پوشش هایی متشکل از ترموپلاستیک یا ترموست حفاظت می شوند. به عنوان پوشش محافظتی مخازن آب معمولا از رنگ اپوکسی مخازن، پلی استر تقویت شده با الیاف شیشه ای و پلی اورتان استفاده می کنند که همه این پوشش ها در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند، با آب حل نمی شوند و سرعت خشک شدن آن ها پس از استفاده بسیار بالا است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>