اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اپوکسی

رنگ اپوکسی انتخابی مدرن و مقرون به صرفه است. فرمولاسیون قوی این رنگ باعث می شود تنها با اجرای یک لایه، از حفاظت و ضخامت مطلوبی برخوردار شوید. همچنین پس از استفاده از این نوع رنگ، نیازی نیست کف هر طبقه هر 6 ماه یک مرتبه رنگ شود.

رنگ اپوکسی در برابر رطوبت مقاوم است و می تواند درجه حرارت بالا را نیز تحمل کند. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای حمام ها، سونا و استخر است. رنگ اپوکسی، سطحی براق و بدون درز ایجاد می کند که تمیز کردن آن بسیار آسان است.این رنگ همچنین در سالن های ورزشی، پارکینگ ها و مناطقی که احتمال نشتی وجود دارد، استفاده می شود.

شباهت بین رنگ اپوکسی و پوشش اپوکسی

در حقیقت، حتی ممکن است متخصصان صنعت ساختمان سازی از کلمه رنگ برای لایه های پوششی و روکش هایی که در ساختمان به کار می برند، استفاده کنند.علت این اشتباه ممکن است به دلیل شباهت در اسم باشد، زیرا تفاوت رنگ و کفپوش اپوکسی متعدد است. تنها شباهت موجود بین رنگ اپوکسی و پوشش اپوکسی، فرآیند اجرای این دو است که در هر دو، شامل دو الی سه لایه می شود.روکش های اپوکسی از جنس رنگ نیستند و لایه محافظتی قوی و ماندگار هستند. این روکش ها همچنین در برابر لغزش مقاوم هستند و ظاهر زیبایی دارند.

تفاوت رنگ اپوکسی و کفپوش اپوکسی

تفاوت رنگ و کفپوش اپوکسی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

تفاوت در فرآیند نصب

رنگ اپوکسی یک رنگ ساده است و خودتان به آسانی می توانید آن را روی هر سطحی اجرا کنید. بنابراین صاحبان خانه می توانند به راحتی از این رنگ برای کفپوشی گاراژ یا انبار خود استفاده کنند.همچنین رنگ به سرعت خشک می شود و تنها پس از گذشت چند ساعت، می توانید از آن استفاده کنید و روی آن راه بروید.

از سوی دیگر، پوشش اپوکسی به دلیل وجود رزین و سخت کننده نیاز به یک نصاب حرفه ای دارد تا بتواند مدت طولانی به خوبی کار کند. از طرفی در صورت استفاده از پوشش اپوکسی، نکاتی برای کسب بهترین نتایج وجود دارد که حتما باید رعایت شوند.

به عنوان مثال اگر می خواهید ماندگاری و پیوستگی کار بالا باشد، باید سطح را کاملا تمیز کنید. سپس میزان رطوبت را به طور دقیق اندازه گیری کنید. بعد از این مرحله باید منافذ سطح را شناسایی کنید و پوشش را طوری نصب کنید که تمام آن ها را بپوشاند.

یک تفاوت رنگ اپوکسی و کفپوش اپوکسی، می تواند دوام این دو باشد که باید به آن توجه کرد. اگر قصد شما تنها بازسازی ظاهر و جنبه زیبایی محیط است، بهترین انتخاب برای شما رنگ اپوکسی است.رنگ اپوکسی از رنگ های اکریلیک یا لاتکس معمولی، دوام بیشتری دارد اما برخلاف پوشش اپوکسی نسبت به مواد شیمیایی، سایش و لکه ها مقاوم نیست.

در مقابل، اگر قصد بازسازی کف یک منطقه پر رفت و آمد را که ممکن است در معرض مواد شیمیایی باشد دارید، بهتر است از پوشش اپوکسی استفاده کنید.پوشش اپوکسی پس از اتمام فرآیند اجرا و نصب، بسیار سخت و بادوام خواهد بود و در برابر ضربه شدید، سایش، مواد شیمیایی، روغن و گریس مقاومت بالایی دارد.پوشش اپوکسی به قدری استحکام دارد که می تواند سال ها در محیط های صنعتی با ترافیک بالا دوام بیاورد.

هزینه خرید مواد اولیه و اجرا

دیگر تفاوت رنگ و کفپوش اپوکسی، قیمت این دو است. طبیعتا رنگ اپوکسی بسیار ارزان تر از پوشش اپوکسی است. رنگ اپوکسی را به راحتی می توانید از فروشگاه ها خریداری کنید و خودتان سطح مورد نظر را رنگ کنید.

این امر باعث صرفه جویی در هزینه های نصب می شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که آسیب پذیری رنگ در برابر سایش و فرسودگی بیشتر از کفپوش اپوکسی است و طی گذشت زمان ممکن است هزینه های بیشتری برای تعمیر به دنبال داشته باشد.

در مورد تفاوت رنگ اپوکسی و پوشش اپوکسی باید به این نکته نیز اشاره کنیم که نصب و اجرای پوشش اپوکسی ممکن است در ابتدا هزینه زیادی داشته باشد اما قطعا در آینده به تعمیرات و هزینه های جانبی کمتری نیاز پیدا خواهد کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>