اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ ترافیکی

رنگ ترافیکی پایه آب رنگی است که برای رقیق کردن آن از آب استفاده می شود و به دلیل عدم نیاز به حلال های شیمیایی و عدم وجود ترکیبات روغنی با طبیعت سازگاری فراوانی دارد.همچنین خیلی سریع خشک می شود و به همین دلیل سرعت کارهای جاده ای را بالا خواهد برد. با توجه به اینکه آب نسبت به حلال های شیمیایی بسیار ارزان تر و در دسترس تر است، استفاده از این رنگ ها برای شما به صرفه تر بوده و می تواند برای پروژه هایی که در آن ها محدودیت بودجه وجود دارد یا باید در زمان مشخصی به اتمام برسند، مناسب باشد.

فرمولاسیون رنگ ترافیکی پایه آب

فرمول اصلی مورد استفاده در ساخت انواع این رنگ ها یکسان است؛ اما برخی برندها از تکنیک ها و افزودنی هایی استفاده می کنند که کیفیت و دوام رنگ را بالاتر برده و استفاده از آن ها را به صرفه تر می کند.در ساخت رنگ های بر پایه آب دو مرحله اساسی وجود دارد. در مرحله اول لازم است مواد اولیه تشکیل دهنده رزین با روش پلیمریزاسیون امولسیونی دانه ای و ساختار هسته پوسته با هم ترکیب شده و رنگ اولیه به دست می آید.

بعد از آن برای افزایش سرعت خشک شدن رنگ و مقاومت آن در برابر نفوذ آب و رطوبت بعد از خشک شدن از مواد افزودنی مونومر آمین مانند دی متیل آمینو و وانیل مناکریلات استفاده می شود.در خلال این مراحل ممکن است موادی به رنگ اضافه شوند که مقاومت آن را افزایش داده یا با بهبود قدرت چسبندگی و دیگر ویژگی ها طول عمر آن را بالا ببرند.

استفاده از آب به عنوان حلال یا رقیق کننده یکی از اصلی ترین ویژگی های رنگ ترافیکی پایه آب است که بر روی سایر خصوصیات آن نیز تأثیر گذاشته است. این موضوع باعث می شود که تهیه مواد اولیه برای کار با این محصولات بسیار آسان بوده و نیازی به صرف هزینه زیاد برای این کار نباشد.

می توان این رنگ ها را به راحتی با آب شست و نگران پاک یا پخش شدن آن ها نبود. در نتیجه استفاده از آن ها هزینه های نگهداری و خدمات شهری را برای شهرداری ها نیز کمتر خواهد کرد.از دیگر ویژگی های این رنگ ها می توان به خشک شدن سریع آن ها اشاره کرد. به دلیل فرمولاسیون خاص این محصولات خطوط و علائم کشیده شده تقریبا در حدود 5 دقیقه خشک شده و بعد از 15 دقیقه می توان تردد را در جاده از سر گرفت.

سرعت بالای عملیات با وجود این رنگ ها باعث می شود که استفاده از آن در پروژه هایی که زمان انجام در آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد، به صرفه باشد. به علاوه ترمیم جاده ها و تمدید رنگ نیز با سرعت مناسبی انجام می شود و دیگر نیازی به مسدود کردن جاده و راه برای روزها نخواهد بود.با توجه به اینکه این رنگ ها با استفاده از آب خیلی زود رقیق می شوند و می توان غلظت آن ها را به راحتی تنظیم کرد؛ پاشش آن ها نیز بسیار ساده خواهد بود.

این محصولات با استفاده از غلتک یا اسپری بر روی جاده پاشیده می شوند و به دلیل روانی بالایی که دارند بدون گیر کردن در دستگاه از آن خارج می شوند. این ویژگی البته باعث جلوگیری از هدر رفتن رنگ و ساده تر شدن امکان تمیز کردن دستگاه ها نیز خواهد شد.یکی دیگر از ویژگی های رنگ ترافیکی پایه آب، قدرت چسبندگی زیاد است.

این ویژگی باعث می شود که بتوان از این رنگ ها بر روی آسفالت های دانه درشت یا ریز با هر ضخامتی استفاده کرد و نگران خراب شدن رنگ یا نامنظم شدن خطوط نبود.ضمن اینکه چسبندگی بالای رنگ آن را به خورد آسفالت می برد و به همین دلیل در اثر رفت و آمد مداوم افراد و وسایل نقلیه سنگین و سبک رنگ همچنان پررنگ و درخشان باقی خواهد ماند و رانندگان می توانند در هر شرایط آب و هوایی آن را ببینند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>