اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارافین کلره در صنایع:
تولیدکننده های پارافین کلره، قادر به تولید در داخل کشور پارافین کلره 52 درصد به عنوان یکی از گریدهای پر مصرف به تنهایی و یا در کنار DOP در صنایع کابل سازی، چرم مصنوعی، کف پوش و غیره به عنوان نرم کننده کاربرد فراوان می باشند.

شیمی2

پارافین های کلره یک ترکیب شیمیایی ساده نیستند. بلکه مخلوط پیچیده ای ازمولکول های گوناگون هستند، که اختلاف آنها در طول زنجیر هیدروکربن، تعداد و محل قرار گرفتن اتم های کلر متصل به این زنجیره ها است. در محصولاتی با درصدهای کم کلر مولکول های پارافین کلره نشده نیز وجود دارد.

در طی فرایند کلراسیون پارافین ها، اتم های کربن نوع سوم سریع تراز نوع دوم و اتم های کربن نوع دوم سریعتر از نوع اول واکنش می دهند، ولی پایداری اتم های کلر دار در پارافین کلره عکس این قاعده است و از نوع اول به سوم کاهش می یابد.

پارافین های کلره در اثر تابش نور یا حرارت بیش از 120 درجه سیلیسیوس تجزیه می شوند و عمل تجزیه با خارج شدن گاز کلرید هیدروژن صورت می گیرد به چنین واکنشی دی هیدروکلراسیون می گویند.

پارافین در ظاهر ماده ای شفاف، چسبناک، سفید رنگ یا زرد خیلی روشن بابوی شیرین است و ماده ای ارزشمند محسوب می شود و از نظر رده بندی جز پلاستی سایزر ها محسوب می شود.

از دیگر ویژگی های این ماده می توان به غیر قابل انحلال بودن آن در آب اشاره کرد ولی می توان این ماده را در حلال های عالی و غیر قطبی ( مثل هیدروکربن های آلیناتیک و آروماتیک، حلال های کلر، کتون و استر ها) حل کرد. همچنین این ماده فشار بخار بسیار پایینی دارد.

بیشتر محصولات تجاری آن در حد معمول می باشد و از ویسکوزیته نسبتا کم تا بسیار زیاد متغیر هستند. همچنین انواع جامد آن حاوی 70-72 درصد کل می باشد.

سه ماده اولیه تجاری مورد استفاده پارافین هایی با تعداد کربن زنجیره کوتاه (C10-C13)، زنجیره متوسط (C14-C17)، زنجیره بلند (C18-C30) می باشد.

این هیدروکربن ها باکلر واکنش داده و در نتیجه پارافین های کلردار با زنجیره ای از کربن ها به طول های مختلف و با درجه های متفاوت کلرزنی تولید می کنند. بنابراین پارافین های کلردار گروهی از مواد شیمیایی پیچیده هستند. فرمول کلی پارافین کلره CxH (2x-y+2) Cly است.

جزییات پارافین کلره:

  • فرمول شیمیایی: CnH2n+2-yCly.
  • نامهای دیگر: chlorinated paraffin.
  • شکل ظاهری: مایع.

نگهداری از پارافین کلره:
با توجه به این که این ماده جز مواد سمی دسته بندی می شود که احتمال ابتلا به سرطان را نیز افزایش می دهند، بنابراین توصیه می شود به هنگام تماس طولانی مدت و یا استفاده مداوم از آن در آزمایشگاه ها، انبارها، کارگاه ها و کارخانه ها از دستکش، ماسک، کلاه، عینک و لباس ایمنی مناسب استفاده نمایید.

باید در انبارهای فولادی هوای فشرده یا درامهای ذخیره شده در انبارهای خنک نگهداری شود. عمر تضمین شده یک سال پس از تاریخ تولید است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>