اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویژگی فیزیکی شیمیایی بی کربنات آمونیوم:

بی کربنات آمونیوم یکی از ترکیباتی است که هم در گرید خوراکی و هم در گرید صنعتی وجود دارد. کاربرد این ماده بیشتر برای افزایش کیفیت نهایی محصولات است. این ماده به صورت افزودنی به محصولات افزوده می گردد. این ماده به عنوان مولد گاز در نان و بیسکوئیت ها کاربرد دارد.

شیمی25

مشخصات فنی بی کربنات آمونیوم:
بی کربنات آمونیوم یک ماده جامد وبی رنگ است و یک ترکیب غیر آلی به شمار می آید. این ماده گاها به رنگ سفید در می آید. در مجاورت آب و گرما بی کربنات آمونیوم به مواردی همچون آمونیاک، دی اکسید کربن و آب که همگی عوامل ور آمدن خمیر هستند، تجزیه می گردد. به همین دلیل این ترکیب را به صورت محلول در آب به خمیر اضافه می کنند.

شاخ گوزن یا بی کربنات آمونیوم:
در گذشته به این ماده شاخ گوزن هم می گفتند. در واقع در گذشته دور برای به دست آوردن آمونیاک مورد نیاز در نانوایی، شاخ گوزن را می ساییدند تا این ماده حاصل شود. یک کاربرد دیگر شاخ گوزن به جای بیکینگ پودر در غاها بود.

اگر رطوبت محصولات از 3 درصد فراتر باشد، بوی آمونیاک استشمام می گردد. این درحالی است که بیکینگ پودر چنین بویی ندارد.

نام های دیگر این ماده آمونیوم هیدروژن کربنات، آمونیوم کربنات اسید، مونو آمونیوم کربنات، نمک اسید کربنات منو آمونیوم و آمونیاک پودری می باشد.

ویژگی فیزیکی شیمیایی:
آمونیوم بی کربنات به صورت سفید رنگ و یا کریستال های شفاف است. این ماده در آب حل می شود و یک محلول قلیایی ایجاد می کند. ولی آمونیوم بی کربنات در استون و الکل ها نامحلول می باشد.

این ماده طی واکنش گرماگیر در آب حل می شود و سبب کاهش دمای آن می گردد.

در این ترکیب شاهد یک عنصر نیتروژن، پنج عنصر هیدروژن، یک عنصر کربن و سه عنصر هستیم.

راهنمای ایمنی کار با بی کربنات آمونیوم:
نکات ایمنی آن جایی سختگیرانه تر می شوند که ماده سمیت بالایی داشته باشد. تنفس خطرناک ترین راه ورود ماده سمی به بدن است. برخی مسمومیت ها از مواد شیمیایی شامل سبب بروز بیماری هایی مانند سرطان، صدمه به جنین، عیوب ژنتیکی، عقیمی، کاهش امکان بارداری، مرگ جنین، جهش کروموزومی یا نقایص اساسی در نوزادان است.

سوزش چشم و پوست و مجاری تنفسی از بی کربنات آمونیوم حاصل می شود. لذا بهتر است محل دارای تهویه باشد و از ماسک دستکش برای کار با بی کربنات آمونیوم استفاده گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>