اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد جوش شیرین در خوراک دام و طیور:
بی کربنات سدیم امروزه نقش مهمی در تغذیه حیوانات دارد. در درجه اول به عنوان مکمل خوراک گاو شیری استفاده می شود، قابلیت بافری بی کربنات سدیم طبیعی و خالص به کاهش pH شکمبه با کاهش شرایط اسیدی کمک می کند.

شیمی35

با توجه به اهمیت خوراک دام و طیور شرکت سورن شیمی جوش شیرین با کیفیت را به مرغداران و سالن داران ارائه می دهد.

بی کربنات سدیم همچنین به عنوان جایگزینی جزئی برای نمک در جیره های طیور استفاده می شود. تولیدکنندگان جوجه های گوشتی دریافتند که بی کربنات سدیم منبع جایگزین سدیم فراهم می کند که با تأمین بستر خشک تر و محیط زندگی سالم به کنترل پسماند کمک می کند.

کشاورزی:
بی کربنات سدیم در حالی که رشد قارچی و سایر رشدهای ناخواسته را همزمان محدود می کند، برای تقویت شرایط رشد سالم استفاده می شود. حفظ pH مناسب خاک برای تولید محصولات سالم حیاتی است. بی کربنات سدیم یک ترکیب طبیعی قلیایی است که به حفظ pH مناسب برای به حداکثر رساندن تولید محصول کمک می کند.

کاربرد جوش شیرین به عنوان مکمل غذایی در رژیم غذایی دام و طیور:
سدیم بی کربنات NaHCO3 یا جوش شیرین حاوی 9/27 درصد یون سدیم، 99/71 بی کربنات و کلر است.
در ایالات متحده، جوش شیرین به عنوان ترکیبی ایمن برای غذای دام و طیور شناخته شده و توسط FDA نیز تأیید شده است.

سدیم بی کربنات NaHCO3 یا جوش شیرین یک ترکیب شیمیایی است که در تغذیه دام و طیور کاربردهای زیادی دارد. اگرچه بی کربنات سدیم از نظر قلیایی ضعیف است، اما از ویژگی بافری مناسبی برخوردار است و با جلوگیری از تغییرات ناگهانی pH می تواند تعادل قلیایی و اسیدی را در بدن حیوانات حفظ کند.

امروزه استفاده از عوامل بافر کننده برای به حداقل رساندن تأثیرات منفی اسیدی شدن جیره ها ضروری است و به همین دلیل، مصرف مواد بافر کننده مانند بی کربنات سدیم در تغذیه دام و طیور بسیار رایج است.

در موارد اسیدوز، اسیدوز متابولیک در گاو، ویژگی قلیایی جوش شیرین باعث ایجاد تعادل قلیایی و اسیدی در دام می شود و در موارد از دست دادن و کاهش یون بی کربنات، می تواند این کمبود را جبران کند (استرس گرما در پرندگان تخمگذار و طیور بدون تخمگذاری) نیاز به بی کربنات سدیم برای بهبود و افزایش کیفیت پوسته در اوایل و اواخر دوره تولید دارد.

در فصول گرم، یک سوم نمک را می توان با بی کربنات سدیم جایگزین رژیم غذایی طیور کرد.
ما می توانیم از بی کربنات سدیم برای افزایش کیفیت پوسته یا کاهش اثرات منفی ناشی از تنش گرمایی استفاده کنیم.

بی کربنات سدیم می تواند از طریق تولید ادرار قلیایی در ایجاد نقرس موثر باشد، که همراه با مقادیر بالای کلسیم می تواند یک محیط ایده آل برای تشکیل سنگ کلیه باشد.

جوش شیرین در حال حاضر در مرغداری ها در اکثر کشورهای جهان با مقدار موثر 2 تا 3 کیلوگرم در هر تن استفاده می شود. جوش شیرین، در رژیم غذایی گاوهای شیری به عنوان منبع بی کربنات و جوش شیرین منبعی برای تأمین سدیم بدون کلرید استفاده می شود.

کاربرد جوش شیرین:
کاربرد جوش شیرین در دامداری ها به منظور حفظ ظرفیت بافر شکمبه، علاوه بر بی کربنات تولید شده توسط بزاق حیوانات، تهیه جوش شیرین دام نیز از طریق فرم های افزودنی ضروری است. جوش شیرین دام با تأمین بی کربنات در شکمبه گاو و با حفظ حالت طبیعی میکرو فلور شکمبه از طریق تأمین تعادل جیوه آنیونی و همچنین کاهش میزان تخمیر نامطلوب در شکمبه، می تواند نقش مهمی در بهبود محتوای چربی موجود در شکمبه، شیر و کاهش اثرات منفی ناشی از استرس گرمایی داشته باشد.

کاربرد جوش شیرین:
در ادامه، به طور خلاصه به برخی از مهم ترین موارد استفاده از جوش شیرین در رژیم غذایی حیوانات اشاره شده است.

کاربردهای جوش شیرین برای طیور:

  • کاهش اثر منفی استرس گرمایی: به دلیل تنش گرمایی، مقدار زیادی دی اکسید کربن با تنفس آزاد می شود که منجر به عدم تعادل قلیایی و اسید می شود و با قلیایی سازی خون پرنده، کلسیم یونیزه شده در خون که در استخوان سازی و ساخت پوسته مهم است، کاهش می یابد.
  • پیشگیری از آسیت (تجمع غیر طبیعی مایعات در شکم) در طیور.
  • بهبود رشد و افزایش ضریب تبدیل.
  • بهبود کیفیت محل خواب: با جایگزینی بخشی از نمک رژیم غذایی با جوش شیرین، مصرف آب کاهش می یابد و مشکل رطوبت بالای محل خواب رفع می شود.
  • بهبود اثر بخشی برخی از داروهای ضد کوکسیدیوز: استفاده همزمان از موننسین و سالینومایسین با جوش شیرین اثر این داروها را افزایش می دهد.
  • کاربردهای جوش شیرین برای پرندگان تخمگذار.
  • کاهش اثر منفی تنش گرمایی.
  • بهبود کیفیت و تولید و افزایش ضخامت پوسته تخم (به ویژه در اوایل و اواخر دوره تولید).
  • کاربرد جوش شیرین برای گاوهای شیری.
  • کمک به رفع اسیدوز متابولیک.
  • به مشکلات ناشی از تغییر در رژیم غذایی کمک می کند: جوش شیرین به دلیل خاصیت بافری بودن می تواند باعث تعادل اسیدیته شکمبه هنگام تغییر در رژیم غذایی شود.
  • متعادل سازی و تنظیم رژیم غذایی دام برای تغییرات فصلی.
  • بهبود مصرف مواد غذایی پس از زایمان: در دوره پس از زایمان، کاهش بزاق دهان و کاهش فعالیت شکمبه باعث کاهش مصرف غذا می شود، که می تواند تأثیر منفی بر کل دوره دوشش دام داشته باشد و به راحتی قابل برگشت نیست. با افزودن جوش شیرین به رژیم غذایی دام، کاهش تولید بزاق جبران می شود و با تنظیم pH شکمبه، دریافت غذا به حد نرمال برمی گردد.
  • بهبود کیفیت و کمیت تولید شیر: بی کربنات سدیم در حفظ تعادل اسیدیته شکمبه موثر است و با تحریک باکتری های انگلی، (مقدار اسید استیک جزء پیش ماده اسیدهای چرب در غدد پستانی گاو) را افزایش می دهد. همچنین نشان داده شده است که جوش شیرین در کنترل اسیدیته شکمبه و روند هضم موثر است.
  • به هضم غذا، بهبود ضریب تبدیل و افزایش رشد کمک کنید.
  • کمک به درمان نفخ شکم دام.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>