اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تأثیر گلوتارآلدئید بر سلامتی:
احتمالاً در معرض مقادیر گلوتارآلدئید قرار نخواهید گرفت که به شما آسیب می رساند. اگر در چنین شرایطی قرار بگیرید، تأثیرات سلامتی به مقدار گلوتارآلدئید در معرض آن بستگی دارد. اگر گلوتارآلدئید با پوست و چشم شما تماس بگیرد، ممکن است پوست و چشم شما تحریک شود.

شیمی36

اگر بخواهید گلوتارآلدئید را تنفس کنید، ممکن است بینی شما تحریک شود. اگر گلوتارآلدئید وارد دهان شود، دهان، مری و معده شما تحریک می شوند.

از آنجا که گلوتارآلدئید باعث تحریک بافتهایی می شود که با آن تماس می گیرند، اثرات طولانی مدت مشابه آنهایی است که در اثر تماس کوتاه مدت تجربه می شود. در صورت تماس مکرر با آن، ممکن است پوست شما نسبت به گلوتارآلدئید حساس تر شود.

گلوتارآلدئید و سرطان:
در یک مطالعه افزایش نوعی سرطان خون در موشهایی که در آب آشامیدنی آنها گلوتارآلدئید وجود دارد گزارش شده است، اما کمیته بررسی سرطان آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) نتیجه گرفت که این نوع سرطان در موشهای مسن شایع است.

مطالعات دیگر روی حیوانات هیچ مدرکی در رابطه با ایجاد سرطان در گلوتارآلدئید پیدا نکردند. ما نمی دانیم که آیا گلوتارآلدئید ممکن است در افراد ایجاد سرطان کند. با این حال، کمیته بررسی ارزیابی سرطان EPA، گلوتارآلدئید را به دلیل "عدم سرطان برای انسان" طبقه بندی کرد، بر اساس تعیین اینکه این ماده در حیوانات سرطان ایجاد نمی کند.

برنامه ملی سم شناسی مشخص کرد که "هیچ شواهدی از فعالیت سرطان زا بودن" گلوتارآلدئید در موش صحرایی یا موش در معرض گلوتارآلدئید موجود در هوا به مدت 2 سال وجود ندارد.

گلوتارآلدئید و کودکان:
انتظار می رود گلوتارآلدئید همانند بزرگسالان روی کودکان تأثیر بگذارد. مشخص نیست که آیا کودکان بیشتر از بزرگسالان به اثرات گلوتارآلدئید حساس هستند. گزارش های موجود برای انسان و حیوان نشان نداده است که گلوتارآلدئید می تواند نقایص مادرزادی ایجاد کند.

چگونه خانواده ها می توانند خطر قرار گرفتن در معرض گلوتارآلدئید را کاهش دهند؟

خانواده ها احتمالاً در معرض گلوتارآلدئید قرار نمی گیرند، زیرا در درجه اول در مصارف صنعتی یا پزشکی استفاده می شود.

اگر قرار باشد لباس کارگر با گلوتارآلدئید آغشته شود، تغییر لباس در محل کار خطر قرار گرفتن دیگران در خارج از محیط کار را کاهش می دهد.

آیا آزمایش پزشکی وجود دارد که نشان دهد آیا من در معرض گلوتارآلدئید قرار گرفته ام؟

روش های تشخیص گلوتارآلدئید چیست؟
در مواد بیولوژیکی برای تخمین میزان قرار گرفتن در معرض مفید نیستند، زیرا گلوتارآلدئید به سرعت با بافت هایی که تماس می گیرد واکنش نشان می دهد. همچنین، گلوتارآلدئید جذب شده به سرعت به عنوان گلوتارآلدئید و یا محصولات تجزیه آن از بدن خارج می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>