اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گلیسرول مصنوعی و کاربرد آن در صنایع:
اگرچه معمولاً مقرون به صرفه نیست، اما گلیسرول می تواند از طریق مسیرهای مختلف از پروپیلن تولید شود.

شیمی39

فرآیند اپی کلرهیدرین مهم ترین است: این فرآیند شامل کلراسیون پروپیلن برای دادن آلیل کلرید است که با هیپوکلریت به دی کلرو هیدرین اکسید می شود و با یک پایه قوی واکنش می دهد و اپی کلرهیدین می دهد.

سپس این اپی کلرو هیدرین هیدرولیز شده و گلیسرول می دهد. فرآیندهای فاقد کلر از پروپیلن شامل سنتز گلیسرول از آکرولین و اکسید پروپیلن است

کاربردها:
صنایع غذایی:
در غذا و نوشیدنی ها، گلیسرول به عنوان یک ماده مرطوب کننده، حلال و شیرین کننده عمل می کند و ممکن است به حفظ مواد غذایی کمک کند. همچنین از این ماده به عنوان ماده پرکننده در غذاهای کم چربی (به عنوان مثال کوکی ها) و به عنوان ماده غلیظ کننده در عرقیات استفاده می شود.

از گلیسرول و آب برای حفظ انواع خاصی از برگهای گیاه استفاده می شود. به عنوان یک افزودنی غذایی، گلیسرول با عنوان(E422) برچسب گذاری شده است.

برنامه های پزشکی، دارویی و مراقبت های شخصی:

  • روان کننده های شخصی معمولاً حاوی گلیسرول هستند.
  • گلیسرول یکی از مواد تشکیل دهنده محصولاتی مانند ژل مو است.
  • شیاف های گلیسرول به عنوان ملین استفاده می شود.
  • گلیسیرین به طور خفیفی ضد میکروبی و ضد ویروس است و یک درمان مورد تأیید FDA برای زخم ها می‌باشد.

صلیب سرخ گزارش می دهد که محلول 85٪ گلیسیرین اثرات ضد باکتری و ضد ویروسی را نشان می دهد و زخم های درمان شده با گلیسیرین التهاب را پس از تقریباً 2 ساعت کاهش می دهد.

به همین دلیل از آن به طور گسترده ای در محصولات مراقبت از زخم، از جمله ورق های هیدروژل بر پایه گلیسیرین برای سوختگی و سایر مراقبت از زخم به جز سوختگی های درجه سه تأیید شده است و برای بسته شدن پوست اهدا کننده که مورد پیوند پوست قرار گرفته است، استفاده می شود. هیچ درمانی موضعی برای سوختگی های درجه سه تأیید نشده است و بنابراین این محدودیت منحصر به گلیسیرین نیست.

گلیسرول در داروهای پزشکی، دارویی و مراقبت های شخصی، اغلب به عنوان وسیله ای برای بهبود صافی، تأمین روغن و به عنوان ماده مرطوب کننده استفاده می شود.با استفاده موضعی از گلیسیرین، خارش و خشکی برطرف شده است.

این ماده در روش های ایمنی درمانی با آلرژن، شربت های سرفه، اکسیرها و خلط آورها، خمیردندان ها، دهان شویه ها، محصولات مراقبت از پوست، کرم اصلاح، محصولات مراقبت از مو، صابون ها و روان کننده های شخصی پایه آب یافت می شود. در فرم های دوز جامد مانند قرص ها، گلیسرول به عنوان یک ماده نگهدارنده قرص استفاده می‌شود.

برای مصرف انسان، گلیسرول توسط FDA ایالات متحده در میان الکلهای قند به عنوان یک درشت مغذی کالری طبقه بندی می شود. گلیسرول همچنین در بانکداری خون برای حفظ گلبولهای قرمز خون قبل از انجماد استفاده می گردد.

گلیسرول یکی از اجزا صابون گلیسیرین است. روغن های اساسی برای عطر اضافه می شوند. این نوع صابون توسط افرادی که پوستی حساس و تحریک پذیر دارند استفاده می شود زیرا با خاصیت مرطوب کنندگی از خشکی پوست جلوگیری می کند. این ماده رطوبت را از طریق لایه های پوست جذب می کند و از خشک شدن و تبخیر بیش از حد آن جلوگیری می‌کند.

از نظر مقعدی، گلیسرول به عنوان ملین با تحریک مخاط مقعد و القا اثر هیپرااسموتیک عمل کرده و کولون را با کشیدن آب به داخل آن منبسط می کند تا باحرکات حلقوی منجر به تخلیه شود. ممکن است به صورت شیاف یا به صورت یک تنقیه با حجم کم (2-10 میلی لیتر) رقیق نشده تجویز شود. متناوباً، ممکن است در محلول رقیق، مثلاً 5٪، به عنوان یک تنقیه با حجم زیاد تجویز شود.

مصرف خوراکی (غالباً با آب میوه برای کاهش طعم شیرین آن مخلوط می شود)، گلیسرول می تواند باعث کاهش سریع و موقتی فشار داخلی چشم شود. این روش می تواند برای درمان اضطراری اولیه فشار چشم که به شدت افزایش یافته مفید باشد.

از دیگر کاربردهای گلیسرول می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • مایع سیگار الکترونیکی.
  • ضد یخ.
  • واسطه شیمیایی.
  • میرایی لرزش.
  • صنعت فیلم.
  • کوپل اولتراسونیک.
  • سوخت احتراق داخلی.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>