اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

15 ماده شیمیایی مضر در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی:
اگر تا به حال به لیست مواد شیمیایی موجود در یک بسته محصول سنتی مراقبت از پوست نگاه کرده اید، احتمالاً کمی گیج شده اید.

شیمی43

ماده شیمیایی:
با وجود بسیاری از مواد شیمیایی با نام های علمی و بلند، می توان بسیار ناامید کننده بود که بتوان ایده روشنی از آنچه در هر محصول وجود دارد، گرفت. حتی اگر برخی از مواد تشکیل دهنده را تشخیص دهید، از کجا می دانید کدام یک از آنها بی خطر هستند؟

برای کمک به شما در این زمینه، تصمیم گرفتیم لیستی از متداول ترین مواد شیمیایی مضر مراقبت از پوست را که باید از آنها دور بمانید، تهیه کنیم. هنگام ایجاد یک برنامه طبیعی مراقبت از پوست مراقب موارد زیر باشید:

پارابن:
پارابن معمولاً برای جلوگیری از رشد مخمر، کپک و باکتری در محصولات آرایشی استفاده می شود. گرچه در ابتدا به نظر ایده خوبی می رسد، اما این ماده شیمیایی مضر در واقع با عدم تعادل هورمونی، بلوغ زودرس در زنان و افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در ارتباط است. این واقعیت که پارابن ها را می توان در انواع مختلفی از محصولات از جمله آرایش، دئودورانت، شامپو، شستشوی بدن و سایر موارد یافت، اقبال کمتری هم دارد. این ماده با نام های مختلفی تولید می شود، بنابراین مطمئن شوید که از مصرف هر نوع ماده متیل پارابن، بوتیل پارابن، ایزوبوتیل پارابن و ایزوپروپیل پارابن خودداری کنید.

فتالات:
این ماده شیمیایی مضر به انعطاف پذیری و نرمی پلاستیک ها کمک می کند. مانند پارابن ها، آنها همچنین با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در ارتباط هستند. علاوه بر این، ممکن است باعث نقایص مادرزادی باروری در هر دو جنس و رشد زودرس پستان در دختران شوند. مراقب دیبوتیل فتالات (رایج ترین لاک ناخن)، دی اتیل فتالات (موجود در لوسیون ها و عطرها) و دی متیل فتالات (که در اسپری مو استفاده می شود) باشید.

بنزوفنون:
جای تعجب است که ببینید چند ماده شیمیایی مضر در محصولی وجود دارد که قرار است از سلامتی شما محافظت کند. بنزوفنون در بسیاری از ضد آفتاب ها یافت می شود و برای جذب نور ماورابنفش قبل از سوختن پوست شما طراحی شده است، اما همچنین با آسیب سلول و سرطان همراه است. آیا این چیزی نیست که قرار است ضد آفتاب از آن جلوگیری کند؟ از دیگر مواد شیمیایی مضر ضد آفتاب که باید مراقب آنها باشید، می توان به Avobenzone، Ethoxycinnamate و PABA اشاره کرد.

تریکلوزان:
تریکلوزان اغلب در صابون های ضد باکتری، دئودورانت ها و خمیردندان ها یافت می شود. حتی اگر این ماده شیمیایی مضر به طور مکرر در محصولات ضد باکتری استفاده می شود، اما شواهد زیادی برای اثبات موثر بودن شستشو با تریکلوزان از شستشو با آب و صابون معمولی وجود ندارد. علاوه بر این، شناخته شده است که این ماده شیمیایی مضر در تیروئید و هورمون های تولید مثل تداخل ایجاد می کند. با نگرانی فزاینده در بین محققان این موضوع را جفت کنید که تریکلوزان ممکن است در ایجاد مقاومت باکتریها در برابر آنتی بیوتیک نقش داشته باشد، و ترک یک ماده شیمیایی مضر در قفسه یک انتخاب آسان است.

رتینیل پالمیتات:
رتینیل پالمیتات نوعی ویتامین A است که به حدود 20 درصد ضد آفتاب های ورزشی و ساحلی اضافه می شود. یک مطالعه توسط برنامه ملی سم شناسی نشان داده است که وقتی این ماده شیمیایی مضر در حضور نور خورشید استفاده شود می تواند رشد تومورهای سرطانی را تسریع کند.

رتینیل پالمیتات و اشکال مشابه ویتامین A را نیز می توان در انبوهی از محصولات مختلف مراقبت از پوست، رژ لب، لوسیون های پوستی و کرم های ضد آفتاب لب مشاهده کرد که اغلب در حضور نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرند. در مواردی، برخی از مارک ها ترجیح می دهند استفاده خود را از این ماده شیمیایی تشکیل دهند تا جذاب به نظر برسد. ویتامین A خوب و ایمن به نظر می رسد، درست است؟

سدیم لوریت (یا لوریل) سولفات:
آیا از همان مواد شیمیایی که برای شستن ماشین یا کف گاراژ خود استفاده می کنید، بر روی بدن خود استفاده می کنید؟ اگر از محصولاتی استفاده می کنید که حاوی سدیم لوریت (یا لوریل) سولفات هستند، این دقیقاً همان کاری است که شما انجام می دهید. این ماده شیمیایی مضر یک سورفکتانت است، به این معنی که به ایجاد کف کمک می کند. همچنین اگر در غلظت های بالا استفاده شود، می تواند پوست، ریه ها و چشم ها را تحریک کند و در تعامل با سایر مواد شیمیایی باشد. مراقب این ماده در درمان شامپو، شستشوی بدن، شستشوی صورت و آکنه باشید.

اسانس های مصنوعی (شیمیایی):
اسانس های مصنوعی (یا شیمیایی) دلیل مهمی در واکنش های آلرژیک به محصولات زیبایی هستند. در حالی که آنها به عنوان یک ماده شیمیایی واحد در لیست مواد تشکیل دهنده ظاهر می شوند، اما چنین عطرهایی می توانند حاوی ده ها یا حتی صدها ماده تشکیل دهنده باشند.

رایحه های مصنوعی در محصولات مراقبت شخصی مانند شامپوها، شستشوی بدن و صابون ها و همچنین محصولات تمیز کننده مانند خوشبو کننده های هوا، شمع ها، ملحفه های خشک کن و مواد شوینده وجود دارد. معمولاً این ماده شیمیایی مضر را به عنوان عطر یا اسانس مشاهده می کنید.

رنگ های مصنوعی (شیمیایی):
رنگ های مصنوعی (یا شیمیایی) اغلب به مواد آرایشی افزوده می شوند تا جلوه زیبایی داشته باشند. با این حال، ممکن است برای برخی تحریک کننده باشند و گمان می رود با عوامل ایجاد کننده سرطان در ارتباط باشند، که خیلی هم خوب نیست. از هر محصولی که حاوی چنین مواد شیمیایی مضری باشد خودداری کنید. آنها اغلب با حروف FD&C یا D&C برچسب گذاری می شوند و به دنبال آنها یک عدد وجود دارد.

کلرید استئارالکونیوم:
به احتمال زیاد کلرید استئارآلکونیوم را در محصولات مو، به ویژه آبکشی، نرم کننده ها و سفید کننده ها پیدا می کنید. این ماده شیمیایی مضر برای کاهش استاتیک و بهبود درخشندگی استفاده می شود، اما همچنین شناخته شده است که تحریک کننده است و در واقع باعث بهبود سلامت مو نمی شود.

تری اتانول امین:
تری اتانول آمین در بسیاری از محصولات آرایشی برای کمک به تعادل سطح pH و همچنین به عنوان یک پایه پاک کننده استفاده می شود. وقتی برای مدت طولانی جذب بدن شود، می تواند سمی شود. حتی مدت کوتاهی در معرض قرار گرفتن می تواند باعث واکنش های آلرژیک، از جمله مشکلات چشم و خشکی مو و پوست شود. در خط چشم، سایه چشم، رژگونه، ریمل، زیرسازی، رنگ مو، محصولات مراقبت از مو، محصولات اصلاح و ضد آفتاب به دنبال تری اتانول امین باشید.

پترولاتوم:
پترولاتوم ژله ای است که از روغن معدنی ساخته شده و اغلب در محصولات لب استفاده می شود. در حالی که محصولاتی که از آن استفاده می کنند غالباً برای جلوگیری از ترک خوردن تبلیغ می شود، نفت در واقع می تواند در توانایی های مرطوب کننده طبیعی بدن تداخل ایجاد کند. علاوه بر این، این ماده شیمیایی مضر می تواند به هیدروکربن های معطر چند حلقه ای، ترکیباتی که با سرطان در ارتباط هستند، آلوده شود.

روغن معدنی:
روغن معدنی ماده شیمیایی بسیار رایجی در مراقبت از پوست، مراقبت از مو و محصولات کودک است. این ماده را از مرطوب کننده ها گرفته تا فونداسیون تا مرهم لب تا روغن کودک و نرم کننده های مو پیدا خواهید کرد. این یک ماده شیمیایی مضر ارزان قیمت است که به عنوان پرکننده و "مرطوب کننده" در اکثر محصولات استفاده می شود. روغن معدنی پوست را مهر و موم می کند، که می تواند سایر مواد comedogenic را به دام بیندازد. همچنین حاوی هیچ ماده مغذی نیست.

ایمیدازولیدینیل اوره:
مانند پارابن ها، از ایمیدازولیدینیل اوره به عنوان ماده نگهدارنده در انواع محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده می شود. با تحریک پوست و درماتیت تماسی آلرژیک همراه است. ایمیدازولیندیل اوره ممکن است با نام تجاری Germall II و Germall 115 ظاهر شود و می توان آن را در پایه ها، آرایش چشم، مواد پاک کننده آرایش، مواد ضد سوختگی، شامپوها، ضد آفتاب ها و موارد دیگر یافت.

پروپیلن گلیکول و بوتیلن گلیکول:
پروپیلن گلیکول و بوتیلن گلیکول دو ماده شیمیایی مضر دیگر هستند که در محصولات مراقبت از پوست یافت می شوند که در صورت حساسیت می توانند شما را در معرض خطر تحریک پوست و واکنش آلرژیک قرار دهند. این دو ماده شیمیایی مضر را در مرطوب کننده ها، نرم کننده ها، شامپوها، ضد آفتاب ها و اسپری های مو خواهید یافت.

PEGs:
peg ها (مخفف پلی اتیلن گلیکول ها) در انواع مواد آرایشی مختلف به عنوان غلیظ کننده استفاده می شود. دلیل نگران کننده بودن این ترکیب در روند تولید نهفته است. تولید ضعیف PEG ها می تواند منجر به آلودگی توسط اکسید اتیلن یا 1، 4-دی اکسان شود که هر دو از ترکیبات سرطان زا هستند. اکسید اتیلن نیز برای آسیب رساندن به سیستم عصبی پیشنهاد شده و ممکن است در رشد انسان تداخل ایجاد کند. PEG ها معمولاً در پایه های کرم های آرایشی یافت می شوند، اما آنها را در کرم های ضد آفتاب و وسایل مراقبت از نوزاد نیز خواهید یافت.

اگر نگران تأثیر این مواد شیمیایی مضر بر سلامتی خود هستید، استفاده از محصولات آرایشی پوست و آرایشی می تواند اطمینان حاصل کند که برنامه روزمره شما عاری از مواد مضر است. همچنین هنگام خرید مهم است که مراقب برچسب ها باشید. حتی محصولاتی به ظاهر ناچیز به اندازه پالم لب می توانند انبوهی از آشغال های غیرضروری را در خود داشته باشند. در مورد اینکه از کدام محصولات برای ایمن نگه داشتن پوست و ظاهر بهتر استفاده می کنید، انتخاب کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>