اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلی اتیلن گلیکول و پوست:
پلی اتیلن گلیکول در محصولات خانگی، از محصولات مراقبت از پوست و مواد آرایشی گرفته تا دستمال مرطوب و مواد تمیز کننده کودک بسیار گسترده است. از آنها به عنوان غلیظ کننده، نرم کننده، مواد حامل رطوبت، تقویت کننده نفوذ و سورفاکتانت استفاده می شود.

شیمی44

مواد اولیه ای که برای تولید پلی اتیلن گلیکول استفاده می شود، محصولات جانبی تصفیه نفت است و همچنین می تواند از گاز طبیعی یا ذغال سنگ به دست آید. این منابع غیر قابل تجدید هستند. ترکیبات PEG سنتز شده، بسته به محصول نهایی مورد نظر، می توانند مسیرهای مختلفی را دنبال کنند. با این حال، این فرآیند همیشه شامل اکسید اتیلن است.

ترکیبات پلی اتیلن گلیکول در چندین برچسب محصول به روش های مختلف ذکر شده است:
آنها اغلب به صورت PEG و به دنبال آن تعدادی به عنوان مثال PEG-40 نشان داده می شوند. در نامگذاری مراقبت شخصی ایالات متحده، این تعداد نشانگر تعداد مول (یا همان مقدار) اتیلن اکسید اضافه شده به ترکیب است.

ترکیبات PEG همچنین می تواند به عنوان PEG و به دنبال آن تعدادی و سپس یک نام ماده دیگر (مانند: PEG-20 کوکامین) ذکر شود. این نشان دهنده یک ترکیب پیچیده PEG است - پلی اتیلن گلیکول همراه با یک ماده دیگر.

ترکیبات پیچیده PEG همچنین می توانند به عنوان مواد پیچیده ای ظاهر شوند، که معمولاً اسلحه های زیادی به نام آنها وجود دارد. (به عنوان مثال: BIS-PEG / PPG-16/16 PEG / PPG-16/16 Dimethicone) این نامها بسیار متفاوت هستند، اما همیشه حاویPEG خواهند بود.

PEG چیست و آیا آنها خطرناک هستند و باید از آنها اجتناب کنید؟

پلی اتیلن گلیکول (PEG) یا محلول پلی اتیلن اکسید پلیمرهای ساده ای هستند که در انتها گروه OH دارند. در محصولات مراقبت از پوست، ما می توانیم گروه OH را ببینیم که برای مرطوب کنندگی است و به عنوان مرطوب کننده نامیده می شود. این مواد شیمیایی غیر سمی هستند و برای پوست بی خطر محسوب می شوند. بیشتر خطوط آرایشی از PEG / PEO در محصولات خود استفاده می کنند زیرا نسبتاً ارزان است.

اما PEG و سایر مشتقات گلیکول دقیقاً چه چیزی را برای پوست ما ایجاد می کنند؟
PEG و بوتیلن گلیکول در وزن مولکولی کم (به معنی زنجیر کوتاه) در مراقبت از پوست به عنوان آبرسانی به پوست استفاده می شود. این محصولات به اندازه کافی کوچک هستند و به منافذ پوست نفوذ می کنند و اجازه می دهند محصولات دیگر نیز به عمق پوست شما راه پیدا کنند.

برای کسی که منافذ پوستی آن مسدود شده یا پوست خشکی دارد، دیدن PEG یا بوتیلن گلیکول در لیست مواد تشکیل دهنده چیز خوبی است! با این وجود، در مورد PEG ایراداتی وجود دارد و بوتیلن به دلیل مقادیر زیاد ممکن است ناخالصی داشته باشد زیرا این مواد شیمیایی از یک منبع معتبر خریداری نشده اند. این ناخالصی ها می توانند شامل اکسید اتیلن و 1، 4 دیوکسان باشند. PEG از واکنش بین اتیلن گلیکول و اتیلن اکسید ساخته شده در حالی که بوتیلن گلیکول از واکنش با PEG و اتیلن اکسید ساخته می شود.

طبق CDC، اتیلن اکسید گاز قابل اشتعال و انفجاری است. بنابراین آیا این بدان معنی است که شما باید تمام محصولات خود را با PEG بیرون بیاندازید؟ ترکیبات PEG موادی هستند که با پلی اتیلن گلیکول ساخته می شوند. آنها مواد تشکیل دهنده بحث برانگیزی در صنعت لوازم آرایشی هستند PEG ها به دلایل مختلفی استفاده می شوند: کنترل ویسکوزیته، حلالیت، مرطوب کنندگی و غیره.

توجه: پلی اتیلن گلیکول را نباید با پلی اتیلن (PE) که یکی از پرکاربردترین اشکال پلاستیک است به همراه PP (پلی پروپیلن) اشتباه گرفت. همچنین نباید با اتیلن گلیکول اشتباه گرفته شود.

PEG ها در اصل از مشتقات نفت بودند اما می توانند از منابع طبیعی نیز ایجاد شوند.

به خودی خود، ترکیبات PEG خطرناک نیستند. بیشتر آنها توسط پوست به خوبی تحمل می شوند و به طور کلی بی خطر محسوب می شوند. حتی مصرف بلع نیز ممکن است (در مقادیر معقول)، زیرا می توان از آنها در ملین ها استفاده کرد.

مشکل PEG ها جای دیگری است:

  • آلودگی: فرآیند ایجاد PEG ها شامل اکسید اتیلن و 1، 4-دیوکسان است. موادی که نه تنها بسیار خطرناکند، بلکه آلاینده های قوی نیز هستند.
  • آلودگی: نگرانی وجود دارد که ناخالصی های سمی حاصل از فرآیند صنعتی در ترکیبات PEG اثری از خود باقی بگذارد که بعداً به پوست جذب شود. به خصوص از آنجا که PEG ها به خوبی توسط درما جذب می شوند.

به همین دلایل، PEG ها در محصولات آرایشی بهداشتی ارگانیک مجاز در اروپا پذیرفته نمی شوند.

آیا گزینه های دیگری وجود دارد؟
بله وجود دارد. در بعضی موارد (به عنوان مثال فرمول های پاک کننده)، می توان آنها را با ترکیبات پلی گلیسیریل جایگزین کرد (که می توان آن را در فرمول های آرایشی بهداشتی تایید کرد). از جمله خواص دیگر این مواد ای است که باعث می شوند روغن ها در آب حل شوند.

دانشمندان چه می گویند؟ ایا peg ها خطرناک هستند؟
جواب منفی است. PEG و بوتیلن گلیکول اغلب در طی یک واکنش رشد مرحله ای ساخته می شوند. به این معنی که اکسید اتیلن برای رشد زنجیره پلیمر تجزیه می شود. در طی پلیمریزاسیون PEG یا بوتیلن گلیکول با اکسید اتیلن با اتیل گلیکول ترکیب شده و PEG تولید می شود. به این معنی که هیچ اکسید اتیلن در محلول PEG وجود ندارد. اتیلن گلیکول یک مولکول کاملاً مانع استریکی است و باعث می شود که در طولانی مدت بسیار ناپایدار باشد، بنابراین در صورت وجود بلافاصله تخریب می شود.

چرا این مهم است؟
از آنجا که به صورت آنلاین می توانید مقالات زیادی راجع به PEG و بوتیلن گلیکول پیدا کنید. اظهارات ضد و نقیض بسیاری در مورد PEG بیان شده است. در نتیجه، بسیاری از مصرف کنندگان از PEG و Butylenen glycol می ترسند و در نتیجه بسیاری از مصرف کنندگان کودک از استفاده از آن اجتناب می کنند.

نظریه DABT از سم شناسی پتی:
"اترهای پروپیلن گلیکول PGEs، حتی در سطح قرار گرفتن در معرض بسیار بالاتر، باعث ایجاد انواع سمیت توسط برخی از اترهای اتیلن گلیکول EGEs نمی شوند. به طور خاص، آنها به تیموس، بیضه ها، کلیه ها، خون و بافت های خون ساز آسیب نمی رسانند، همانطور که با اتیلن گلیکول متیل و اتیل اتر دیده می شود. 

در هنگام استفاده از PEG و بوتیلن گلیکول چه موارد منفی وجود دارد؟
بسیاری از افراد می گویند شما نمی توانید به PEG و سایر گلیکول اترها اعتماد کنید زیرا گفته می شود که در برگه ایمنی موادMSDS پلی اتیلن گلیکول، یک محرک پوستی قوی است. که درست است در غلظت های بالا در هر محصول مراقبت از پوست، (PEG می تواند از 200 تا 700 باشد که متداول ترین آن 400 باشد) می تواند پوست شما را تحریک کند، خصوصاً اگر پوست حساسی دارید و همچنین این محصول هیچ ماده مرطوب کننده دیگری ندارد.

مزایای دیگر؟
به غیر از PEG و بوتیلن گلیکول که ماده مرطوب کننده ای هستند که پوست شما را مرطوب می کند و به محصولات دیگر اجازه نفوذ در پوست می دهد و باعث پاک شدن منافذ مسدود شده می شود، همچنین به تولید محصولات خوب کمک می کند. PEG و بوتیلن گلیکول در آب، الکل ها، اسیدها و روغن ها حل می شوند.

آنها را برای مخلوط کردن فرآورده های روغنی با محصولات پایه آب عالی می کند و به شما محصولی را می دهد که از هم جدا نشود. به غیر از این PEG و بوتیلن گلیکول رطوبت را به خوبی نگه می دارند به طوری که می توانند به عنوان ماده نگهدارنده از ورود باکتری ها برای تخریب محصولات شما جلوگیری کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>