اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فارماکولوژی هیپوکلریت سدیم:
NaOCl یک ترکیب شیمیایی است که از سدیم، اکسیژن و کلر تشکیل شده است. این ماده با استفاده از جوشاندن گاز کلر در هیدروکسید سدیمNaOH)) ساخته می شود تا مقادیر مساوی NaOCl و NaCl را تشکیل دهد. غلظت های معمول موجود در محصولات سفید کننده تجاری بین 3 تا 5 درصد محلول با PH تقریبی 11 است.

شیمی45

NaOCl مخلوط با آب، برای تولید اسید هیپوکلروس بسیار واکنش پذیرHOCl)) ترکیب می شود، و باعث می شود خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی داشته باشد. اسید هیپوکلروس رادیکال های سوپراکسید تولید می کند که باعث آسیب اکسیداتیو و مرگ سلول می شود.

قرار گرفتن در معرض آن و سمیت:
هنگامی که هیپوکلریت سدیم به صورت موضعی استفاده شود، هیچ مدرک منتشر شده ای از سمیت سیستمیک وجود ندارد و گزارش نشده است که واکنش های محلی تهدید کننده زندگی هستند. مطالعات سمیت پوستی انجام شده در جوندگان و خرگوش ها با قرار دادن پوست تراشیده شده در محلولNaOCl 1.1٪، هیچ علائمی از تحریک موضعی قابل توجه پس از 14 روز آزمایش نشان نداد.

تزریق موضعی مقدار زیادی NaOCl غلیظ در بافت نرم می تواند باعث شکستگی عضلانی قابل توجهی شود، محتوای عضله را آزاد می کند که می تواند منجر به آسیب حاد کلیه (AKI) از طریق رابدومیولیز شود.

میوگلوبین، پروتئین متصل به اکسیژن در بافت عضلانی، توسط گلومرول آزاد فیلتر شده و توسط سلولهای لوله ای که در ایالات متحده آمریکا، هیپوکلریت سدیم در حرفه پزشکی به عنوان یک ضد عفونی کننده موضعی در بسیاری از برنامه ها مانند سوختگی، زخم یا تمیز کردن سیستم کانال ریشه در ریشه دندان استفاده می شود. هنگامی که به این روش استفاده می شود، سمیت آن بسیار کم است.

واقعیتی که با مدل های حیوانی ثابت شده و همچنین با گذشت زمان در انسان مشاهده می شود. با این حال، هیپوکلریت سدیم یک ماده شیمیایی بسیار در دسترس است و می تواند در غلظت های بالاتر از آن که تقریباً در همه خانه ها از نظر پزشکی استفاده می شود، یافت شود.

همین سهولت دسترسی است که درک پیامدهای احتمالی قرار گرفتن در معرض NaOCl را بسیار مهم می کند. به عنوان مثال، هنگامی که بیمار با بلعیدن سفید کننده مراجعه می کند، باید از آسیب احتمالی در چنین شرایطی آگاهی داشت تا قبل از بروز عوارض بتوان از آن جلوگیری کرد.

هیپوکلریت سدیم مایعی با بوی کلر است. معمولاً شفاف است اما برخی از محلول ها به رنگ سبز مایل به زرد هستند.

از کجا می توان NaOCl یافت و چگونه استفاده می شود؟
هیپوکلریت سدیم عمدتا به عنوان ماده سفید کننده یا ضد عفونی کننده استفاده می شود. یک ماده ضدعفونی کننده که باکتری های فعال را از بین می برد.

این ماده در سفید کننده های مصرفی و تجاری، محلول های تمیزکننده و مواد ضد عفونی کننده آب آشامیدنی، استخرهای شناور و … استفاده می شود. برای خرید این ماده به صورت فله، بشکه ای و یا گالنی با قیمتی رقابتی و کیفیتی عالی با کارشناسان فروش سورن شیمی تماس بگیرید.

چگونه افراد می توانند در معرض هیپوکلریت سدیم قرار بگیرند؟

  • در هنگام استفاده از محصولات حاوی هیپوکلریت سدیم، از بخار محلول، تنفس کنید.
  • نوشیدن آب از منابع آب آشامیدنی عمومی که در آن این مواد شیمیایی برای از بین بردن باکتری ها اضافه شده است. همچنین می توانید با نوشیدن هیپوکلریت سدیم به طور تصادفی در معرض خطر قرار بگیرید.
  • در صورت استفاده نکردن دستکش هنگام استفاده از محصولات حاوی آن.
  • افرادی که در جاهایی که ازNaOCl برای سفید کردن کاغذ و منسوجات استفاده می شود کار می کنند، ممکن است در تمام مناطق فوق در معرض میزان بیشتری قرار بگیرند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>