اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلی استر

پلی استرهای جامد پودری به صورت پودر و پرک در بازار موجود می­باشند، در حالی که پلی استرهای مایع به صورت محلولی با حلال­هایی نظیر بوتیل استات، سولوسو و …. در درصد جامدهای متفاوت مورد استفاده قرار می­گیرند. از مزایای استفاده از پلی استر جامد در رنگ­ها و پوشش­های پودری, می ­توان به عدم آلودگی محیط زیستی به علت نبودن حلال در سیستم، سهولت کاربرد و قابل بازیافت بودن پودر هدر رفته در محیط اشاره کرد، به این ترتیب که پودرهای ریخته شده روی زمین و اطراف را می­توان جمع­آوری کرده و دوباره در اکسترودر به ترکیبات اضافه کرد.

پلی استرهای اشباع جامد می­توانند به صورت هیبریدی (مخلوط) با اپوکسی جامد و یا همراه با عامل پخت تری گلیسیدیل ایزوسیانورات (TGIC) مورد استفاده قرار بگیرند. در نهایت پوشش به دست آمده پس از پخت باید صاف و صیقلی باشد و اصطلاحا پوست پرتغالی نشود. همچنین پوشش اعمال شده باید به اندازه کافی منعطف و چقرمه (ductile) باشد تا هر شکل و پروفایل پیچیده­ای را بدون ترک خوردگی پوشش دهد.

. از رزین­های جامد برای رنگ­های پودری جهت استفاده در صنعت خودرو، تجهیزات و وسایل خانگی و به طور کلی صنایعی که عمدتا با فلزات سروکار دارند استفاده می­شود. روش پوشش ­دهی با پودر به این صورت است که ابتدا پودر باردار شده و با استفاده از gun روی سطح فلزی با بار ناهمنام پاشیده می­شود. در نهایت فلز وارد یک آون با دمای مشخص شده و تحت حرارت قرار می­گیرد تا پودر جامد ذوب و سپس پخت شود.

پلی استر اشباع مایع

رزین­های پلی استر اشباع مایع به صورت محلولی با درصد جامدهای 60، 70 درصد و …… در بازار ارائه می­شود. عمده مصرف این پوشش­ها در صنعت پوشش دهی قوطی­های کنسرو است که به صنعت can coating معروف است. معمولا به علت قیمت ارزان­تر پلی استر اشباع در مقایسه با اپوکسی، برای پوشش­های بیرونی از پلی­استر و برای پوشش داخلی قوطی­ها از اپوکسی استفاده می­شود.

روش استفاده از رزین­های پلی استر اشباع مایع، به این صورت است که رزین با اسپری روی سطح پاشیده شده و سپس پوشش اعمالی با یک تیغه به صورت یکنواخت روی سطح توزیع می­شود. سپس رزین به همراه هاردنر تحت دما پخت و تثبیت می­شود. نکته حایز اهمیت در رزین­های مایع سازگاری رزین با عامل پخت است. معمولا از ملامین و پلی ایزوسیانات در پخت رزین­ پلی استر مایع استفاده می­شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>