اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ پودری

پوشش های پودری به دلیل دارا بودن خواصی همچون پوشش یکنواخت سطح، سختی و مقاومت رنگ دربرابر عوامل محیطی، مقاومت در برابر عوامل مکانیکی، توانایی جبران اشتباهات رخ داده حین اعمال رنگ، نیاز به افراد کمتر، نیاز به سیستم تهویه هوای ضعیف تر، صرفه جویی رنگ هنگام پاشش و از همه مهم تر نداشتن هیچگونه آلودگی زیست محیطی نسبت به رنگ های مایع پایه حلال، توانسته در سال های اخیر جای خود را در صنایع کشور باز کند.

به طوریکه امروزه بسیاری از تولید کنندگان بزرگ (لوازم خانگی، صنایع خودروسازی، صنایع پتروشیمی و…) استفاده از پوشش های پودری را بخش جدایی ناپذیر از صنعت خود دانسته و جهت رقابت محصولات خود با محصولات خارجی استفاده از این رنگ را به عنوان اولین فاکتور کیفیت در تولیدات خود قرار داده اند.اجزای مختلف رنگ های پودری شامل رزین بستر، عامل پخت (در انواع ترموست) و افزودنی می باشد که در ادامه به هر یک از آنها پرداخته می شود.

رزین ترموپلاستیک یا ترموست

رزین های ترموپلاستیک: رزین های این گروه عبارتند از: پلی اتیلن، پلی آمید، پلی وینیل کلراید و پلی ونیلیدین فلوراید.

رزین های ترموست: این گروه که قابلیت تولید رنگ های براق، نیم براق، مات، نیمه مات، سوپر مات و رنگ های طرح دار (Effective) دارا می باشد عبارتند از:

  • اپوکسی (خواص عالی مانند مقاومت در برابر خوردگی، سختی، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ضربه.)،
  • پلی استر (براقیت بالا، جریان و تزئینی خوب)،
  • پلی یورتان و اکریلیک (مقاومت در برابر آب و هوا، حفظ رنگ، مقاومت در برابر آلودگی، چسبندگی قوی فلز، ظاهر عالی فیلم، مناسب برای پوشش پودری تزئینی.)

شرایط موجود در حلقه اکسیران یعنی پتانسیل بالای باز شدن حلقه و همچنین قابلیت قطبی شدن زیاد آن باعث می شود که رزین های اپوکسی از واکنش پذیری نسبتا خوبی برخوردار باشند.عوامل پخت متداول مورد استفاده:

عامل شبکه ای کننده بر پایه دی سیانامید و در واقع تری گلیسیدیل ایزو سیانورات (TGIC) جامد، این ماده در دمای اتاق واکنش پذیر نیستنددی سیان دی آمید و مشتقات آن ها که هر یک از آن ها 4-5 گروه اپوکسید را مصرف می کنند، پخت این گروه در حدود 200 انجام می شود.

انیدرید های پلی اسیدی آلی مانند هگزا هیدروفنالیک انیدرید- پلی انیدریدها که در دمای بالا ابتدا با گروه های هیدروکسیل و سپس با گروه های اپوکساید واکنش می کنند.و نهایتا گروه دیگر پلی استر های اسیدی (دارای گروه های فعال کربوکسیل) هستند که محصولات حاصل از آن ها و رزین اپوکسی را معمولا هیبرید می گویند.

این پوششها بر پایه رزین پلی استر کربوکسیل می باشند و از واکنش شیمیایی رزین پلی استر و یک عامل فعال اپوکسی یا گلیسیدیل تشکیل می شود. به دلیل وجود حلقه آروماتیک در ساختار رزین اپوکسی این نوع پوشش ها مقاومت مناسب دربرابر نور خورشید (اشعه UV) ندارند. لذا رنگ های اپوکسی پلی استر (هیبریدی) برای مصارف داخل ساختمان توصیه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>