اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لنت

اهمیت موضوع لنت، مربوط به استفاده روز افزون از وسایل نقلیه در جامعه امروزی است و لنت ترمز خودرو یکی از ارکان بسیار مهم در هر خودرویی می باشد که می توان با تحقیق روی خواص لنتهای ترمز و بهبود عملکرد آن، گام مهمی در صنعت خودرویی کشور برداشت.

خوب است بدانیم به جز خودروهای برقی و هیبریدی که دارای سیستمهای تبدیل انرژی حرکتی خودرو به انرژی الکتریکی و ذخیره آن هستند، سایر خودروها، عمل ترمزگیری را از طریق اصطکاک و تولید انرژی گرمایی بین لنت و کاسه یا دیسک چرخ، به انجام میرسانند.قدرت سیستم ترمزمعمولا 10 برابر قدرت موتور و حتی بیشتر می باشد.

برای متوقف ساختن خودرویی با وزن یک تن که با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت در حرکت است توانی به میزان 150 کیلو وات مورد نیاز است.این توان به صورت انرژی حرارتی که در برخی نقاط از لنت ترمز، دمای آن را به 300 الی 600 درجه سانتیگراد میرساند، دفع می شود.

سیستم ترمز با تولید نیروی اصطکاکی مناسب، انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تأثیر نیروی موتور می باشد، گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل می کند. سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش مینماید که با این عمل اتومبیل از حالت حرکت به حالت سکون و یا از سرعت آن کاسته می شود. اصلی ترین قطعه برای ایجاد اصطکاک، لنت ترمز می باشد.

لنت ترمز از دو قسمت، شامل صفحه فلزی و لقمه لنت، که یک قطعه کامپوزیتی است، تشکیل می شود. قطعه کامپوزیتی لنت ترمز از ترکیب کردن مواد مختلف آلی و معدنی شامل پرکننده ها، روان کننده ها، اصلاح کننده های اصطکاک و بایندر یا رزین ساخته می شود که هر یک از این اجزا وظیفه خاصی را در عملکرد لنت ترمز ایفا می کنند. یکی از مهم ترین این اجزا، رزین است.

در میان تمامی رزینها، از رزین فنولیک به دلیل پایداری گرمایی عالی، برای ساخت لنت استفاده می شود. لنت ترمز در معرض سایش بوده و در نتیجه اصطکاک به وجود آمده، دمای لنت تا حد زیادی بالا میرود. به همین دلیل مقاومت گرمایی رزین استفاده شده در لنت، بسیار حائز اهمیت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>