اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رزین

قطعات فلزی از جنس آهن، فولاد و فلزات غیر آهنی (برنز، آلومینیوم، برنج و غیره) به روش­های مختلف تولید می­شوند. مهم ترین روش، روش ریخته گری است. ریخته گری فرآیندی است که طی آن فلزات و آلیاژها به حالت مذاب، درون قالب ها ریخته، و بعد از سرد شدن و انجماد به شکل قالب خود درمی آیند. درواقع عملیات ریخته گری جهت شکل دادن به فلزات و آلیاژها انجام می شود.

صنعت ریخته گری فلزات، فرآیند مهم تولیدی است که محصولات مهم ریخته گری متعددی را برای زندگی روزمره تولید می کند. با توسعه اقتصاد جهانی، صنعت ریخته گری فلزات، طی سال های اخیر به سرعت در حال رشد است. کل تولید فلزات ریخته گری در جهان از حدود 92 میلیون تن در سال 2010 به 110 میلیون تن در سال 2015 افزایش یافته است. صنعت ریخته گری فلزات، محصولات با اشکال پیچیده را که در کالاهای صنعتی و مصرفی متعددی مورد استفاده قرار می گیرد، تولید می کند.

در صنعت ریخته گری به منظور تولید قطعات مختلف فلزی، قالب و ماهیچه ساخته می­شود. دو جز اصلی تشکیل دهنده قالب و ماهیچه، ماسه سیلیسی و چسب است. انواع روش­های فرآیند­ی برای تولید این محصولات، در قسمت­های بعدی شرح داده می­شود. از مزایای این صنعت می توان بازده تولید بالا، استحکام مطلوب، سهولت بازیافت ماسه استفاده شده و فروپاشی مناسب ماهیچه را نام برد.

برای تولید قالب هایی که نیاز به حفرات توخالی دارند می بایست ابتدا ماهیچه­ای از جنس ماسه و چسب تهیه شود و بعد از ریختن مذاب فلزی، این ماهیچه ها مقاومت حرارتی از خود نشان داده که از نفوذ مذاب فلزی به درون ماهیچه جلوگیری می­کند. بعد از خنک شدن با اعمال ضربه ماهیچه از قالب جدا می شود.

کاربردها

انواع رزین­های فنولیک، فنولیک-یورتان، فورانی و سدیم سیلیکات در صنعت ریخته­گری به عنوان چسب استفاده می­شوند. رزین های مناسب به عنوان چسب و عامل اتصال دهنده ماسه ها در این صنعت، می بایست ویژگی­های زیر را دارا باشند:

  • زمان پخت کوتاه
  • قیمت مناسب
  •  پایداری ابعادی بالا
  • سختی و خواص مکانیکی مناسب ماهیچه
  • کیفیت سطح ریخته گری بالا
  •  فروپاشی مطلوب قالب یا ماهیچه
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>