اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ ترافیکی

رنگ های ترافیکی دو جزئی از دو جزء رزین و عامل پخت تشکیل شده اند. این رنگ ها اغلب با استفاده از اسپری بر سطح جاده های برون شهری پاشیده می شوند و طول عمر بالایی دارند.توجه داشته باشید که این دسته از رنگ ها در کارخانه ترکیب نمی شوند و باید ترکیبات آن ها را به صورت جداگانه در دو ورودی مجزای دستگاه های پاشش ریخت؛ سپس دستگاه آن ها را با هم ترکیب می کند و پاشش صورت می گیرد.

رزین های مورد استفاده در این رنگ ها در دو دسته ترموست و ترموپلاست قرار می گیرند که برای کار کردن بر روی سطوح جاده ابتدا باید آن ها را ذوب کرده و بر روی سطح جاده پاشید. سپس باید فرصت کافی برای خشک شدن در دمای محیط را به آن ها داد تا سفت و محکم شوند.

اگر نمی دانید که پایه رنگ ترافیکی دو جزئی چیست باید بگوییم که بیشتر انواع این رنگ ها در دسته رنگ های سرد قرار می گیرند و می توان در دمای معمولی با آن ها کار کرد. برخی انواع آن نیز که نیاز به ذوب کردن دارند در دسته رنگ های ترافیکی گرم قرار می گیرند.بعد از تعریف چیستی رنگ ترافیکی دو جزئی می خواهیم کاربرد های آن را بررسی کنیم. کاربرد رنگ دو جزئی عبارتند از:

خط کشی جاده های برون شهری

اصلی ترین کاربرد رنگ ترافیکی دو جزئی خط کشی خطوط ممتد و منقطع در جاده های برون شهری است. این رنگ ها به دلیل مقاومت فرسایشی بالایی که دارند می توانند وزن ماشین های سنگین را به خوبی تحمل کنند و خیلی دیر کمرنگ یا خراب می شوند.

امکان اجرای رنگ های دو جزئی در آسفالت با ضخامت 4 میلی متر وجود دارد. به همین دلیل در حاشیه خیابان ها، مسیر تردد اتوبوس های شهری و دیگر قسمت های خیابان های درون و برون شهری که ضخامت بیشتری دارند استفاده می شوند.

رنگ های ترافیکی دو جزئی را می توان در خط کشی معابر پیاده نیز به کار برد. این رنگ ها نیازی به حلال رنگ ترافیکی و رقیق کننده ندارند و به همین دلیل سرعت اجرای آن ها بسیار بالاست؛ پس در زمان تعمیرات جاده ها یا تمدید علائم ترافیکی افقی موجود در کف آن ها نیازی نیست که جاده برای مدت زمان زیادی بسته شده و رفت و آمد افراد مختل شود.

رنگ آمیزی استخر

این رنگ ها حتی برای رنگ آمیزی استخر بسیار کاربردی هستند؛ چراکه می توان آن ها را بر روی سطوحی که کمی رطوبت دارند نیز اجرا کرد. به علاوه قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت دائم باعث خرابی این رنگ ها یا از بین رفتن آن ها نمی شود.

در پاسخ به سوال مزیت استفاده از رنگ ترافیکی دو جزئی چیست باید بگوییم که این رنگ ها دارای چسبندگی بسیار زیادی هستند و به خوبی در آسفالت و بتن اجرا می شوند.به همین دلیل به خوبی به خورد جاده رفته و در صورت بلا رفتن حجم تردد افراد و خودروها پاک نمی شوند و آسیبی نمی بینند. همچنین این چسبندگی بالا باعث افزایش مقاومت در برابر فشارهای مکانیکی شده و وزن وسایل باری یا آسیب های ناشی از خط ترمز یا رد روغن را به خوبی تحمل می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>