اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ خودرو

فضولات پرندگان یک خطر زیست محیطی برای رنگ بدنه ماشین محسوب می شود که در صورت پاک نشدن، می تواند خوردگی ایجاد کند و اگر به طرز نامناسبی تمیز شوند، روی سطح اتومبیل خراش ایجاد می کنند.به طور کلی، دسته های دوچرخه که نزدیک درب اتومبیل رد می شوند، جعبه های بسته بندی شده روی کاپوت و یک جسم ناخواسته که از پشت بام سر خورده است و روی کاپوت افتاده است، همگی از عوامل ایجاد خط و خش روی صفحه شفاف اتومبیل هستند.

در تمام این موارد، جایی که ماشین را پارک می کنید بسیار مهم است.بنابراین، در صورت امکان یک پارکینگ سربسته برای ماشین خود در نظر بگیرید یا ماشین را زیر درختانی مانند کاج و افرا که از آن ها شیره می چکد قرار ندهید. همچنین مواظب سیم های برق که محلی برای استراحت پرندگان است، باشید.

گرد و غبار

هنگامی که گرد و غبار سطح ماشین شما را فرا می گیرد، سریع آن را با یک حوله نرم پاک کنید. گرد و غبار بسیار ساینده است و باعث ایجاد خراش های ریز و درشت روی سطح اتومبیل می شود. در این مواقع بهتر است با استفاده از یک پارچه نرم و آب و صابون، ماشین خود را فوراً بشویید یا از اسپری و گردگیر مخصوص طراحی شده برای پاک کردن گرد و غبار استفاده کنید.

برف و یخ

برف و یخ به خودی خود به رنگ ماشین آسیبی نمی رسانند؛ اما اگر به صورت تهاجمی آن ها را از سطح ماشین پاک کنید، می تواند بدنه ماشین را خراش بیاندازند.یکی از ساده ترین راه ها برای آسیب رساندن به رنگ بدنه، پارک کردن ماشین زیر نور مستقیم آفتاب است. خورشید می تواند باعث اکسید شدن رنگ و کمرنگ شدن آن شود. اشعه ماورابنفش در بالای لیست عوامل مضر برای رنگ اتومبیل شما قرار دارد.

نشت سوخت روی بدنه اتومبیل

این عادت یک مشکل مهم محسوب می شود و ممکن است روی رنگ بدنه ماشین تأثیر بگذارد. سوخت ریخته شده روی بدنه، ماشین را لکه دار می کند و به پوشش شفاف آن آسیب می رساند. البته رنگ های مدرن کارخانه ای کمتر تحت تأثیر این مورد قرار می گیرند. با این حال، توصیه می شود که در صورت نشت سوخت روی بدنه اتومبیل، آن را سریعاً شسته شده و با یک حوله نرم پاک کنید.

استفاده از ابزار نامناسب برای شستشو

معمولا هنگامی که یک تکنیسین حرفه ای با جزئیات تمام و با استفاده از محصولات و تجهیزات گران قیمت ماشین شما را می شوید، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا زمانی که خودتان عمل شستشوی ماشین را انجام می دهید. او چه کار می کند که شما انجام نمی دهید؟

بله! روش های نامناسب شستشو می توانند منجر به آسیب دیدگی رنگ اتومبیل شوند. به عنوان مثال، برس های پلاستیکی برای تمیز کردن چرخ های ماشین در نظر گرفته شده اند نه برای سطوح رنگی. این برس ها می توانند خراش های کوچکی از خود برجای بگذارند که فقط با پولیش زدن و واکس از بین می رود.

علاوه بر این، قطرات آبی که پس از شستشو روی سطح ماشین باقی می مانند، می تواند به مرور زمان لکه ایجاد کنند. همچنین استفاده از حوله های زبر، پارچه های آلوده یا آب کثیف نیز، اثرات نامطلوبی روی رنگ بدنه خواهند گذاشت و منجر به ایجاد خراش می شوند. تکنسین های حرفه ای از ابزار پیشرفته ای برای شستشوی بدنه استفاده می کنند.

مثلا به جای استفاده از حوله های معمولی، حوله های میکروفیبر را به کار می گیرند یا صابونی که استفاده می کنند دارای PH سازگار با جنس بدنه است. مواد شیمیایی موجود در صابون های معمولی، پوشش محافظ رنگ خودرو را از بین می برد. به همین دلیل، برای شستشوی ماشین توصیه نمی شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>