اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نیروگاه

نحوه استفاده از رنگ تجهیزات نیروگاهی در کیفیت نهایی بسیار تأثیرگذار است. به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که این کار را به یک فرد حرفه ای سپرده اید. تمامی پوشش هایی که برای تجهیزات نیروگاهی مورداستفاده قرار می گیرند؛ باید با استانداردهای بین المللی مورد استفاده در این صنعت مانند ISO تطابق داشته باشند.این نوع استانداردها بیان می کنند که بسته به توان حرارتی تجهیزات، از چه نوع پوششی باید برای آن ها استفاده شود.

تناسب میان رنگ اصلی و رنگ آستری

برای اینکه رنگ تجهیزات نیروگاهی پایداری خوبی داشته و به راحتی در اثر مجاورت با عوامل محیطی آسیب نبیند؛ باید از یک آستری مناسب برای آن استفاده کرد. این رنگ آستری معمولا از نوع رزین است. باید دقت کنید که پیش از رنگ کردن نهایی، آستری به طور کامل خشک شده باشد.البته دقت کنید که برای سطوح فولادی گالوانیزه، نیازی به استفاده از رنگ آستری نیست. همچنین لوله هایی که از کارخانه رنگ شده اند؛ نیازی به آستری ندارند.

آماده کردن تجهیزات نیروگاهی برای رنگ کردن

یکی دیگر از استانداردهایی که باید در رنگ کردن تجهیزات نیروگاهی و موتورخانه به آن دقت کنید؛ فراهم کردن زمینه های لازم برای رنگ آمیزی است. در زمانی که لوله های موتورخانه یا تجهیزات نیروگاهی گرم هستند؛ نباید رنگ آمیزی را انجام داد.

به علاوه باید دقت کنید که پیش از زدن رنگ بر روی این تجهیزات، آن ها را به طور کامل تمیز کرده و عاری از هر گونه لکه باشد. در کنار این ها شما زمانی باید رنگ آمیزی لوله ها را آغاز کنید که لوله کشی موتورخانه به تایید نهایی رسیده باشد.به علاوه باید در طول رنگ آمیزی دقت کنید که به هیچ وجه پلاک مشخصات دستگاه را نپوشانید.

رنگ آمیزی هر لوله متناسب با کاربرد آن

در موتورخانه ها بسته به اینکه لوله چه کاربردی دارد؛ رنگ متفاوتی برای آن انتخاب می شود. در زمان رنگ آمیزی باید به تناسب میان رنگ و کارایی لوله کاملا دقت کنید. به خاطر داشته باشید که شما تنها در صورتی مجاز به تغییر این رنگ ها هستید که از دستگاه نظارتی مجوزهای لازم را دریافت کرده باشید.

رنگ آمیزی قسمت های مختلف

یکی دیگر از استانداردهایی که باید در زمان استفاده از رنگ تجهیزات نیروگاهی به آن توجه شود؛ مکان هایی است که باید در موتورخانه ها و نیروگاه ها رنگ شوند. در این استانداردها معمولا نقشه ها و دستور کارهایی وجود دارد که نقاش را در رنگ آمیزی قسمت های مختلف راهنمایی خواهد کرد.

به طور معمول سطح لوله ها، قطعات فولادی و مسی موجود در تجهیزات، قسمت های ترموپلاستیک و عایق ها رنگ آمیزی می شوند. در مواردی برای استحکام بیشتر، نیاز به استفاده از رنگ های ضد آب یا چند دست رنگ آمیزی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>