اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرایمر

پیش پوش یا زیر لایه، به لایه رنگی گفته می شود که روی سطح مورد نظر شما قرار می گیرد تا پوشش های بالاتر روی آن قرار گیرند. هنگام رنگ آمیزی یک سطح جدید، زیر لایه مهم ترین مرحله رنگ آمیزی محسوب می شود و بدون انجام آن، رنگ های لایه بالاتر به درستی روی سطح نمی نشینند.

پرایمرها، اولین لایه های رنگی هستند که به زیرلایه اعمال می شوند. پرایمر اهداف زیادی دارد. مثلاً اینکه از بروز لکه ها جلوگیری می کند و زنگ زدگی روی سطوح فلزی را متوقف می نماید. همچنین نقص های یک سطح خشن را برطرف کرده و مانعی ایجاد می کند تا نشت رطوبت را از زیر لایه به سطح بالا متوقف کند. برخی از پرایمر ها دارای خواصی هستند که به جلوگیری از رشد کپک و قارچ نیز کمک می کنند.

کلمه پرایمر از ریشه کلمه لاتین Prim به معنی اول از گرفته شده است. همانطور که گفتیم، پرایمر اولین لایه است که باید مستقیماً بر روی یک لایه برهنه زده شود. این لایه چسبندگی بسیار خوبی ایجاد می نماید و به عنوان لنگری برای سیستم رنگ جدید عمل می کند. اگر جنس پرایمر خوب باشد، به راحتی مهر و موم شده، پنهان می شود و پیوند می خورد و پایه محکمی برای پوشش های بالاتر تشکیل می دهد.

از آنجا که پرایمرها دارای چسب های مختلف به عنوان بخشی از مواد تشکیل دهنده آن ها هستند، برای ایجاد بهترین چسبندگی، باید حاوی چسب های سازگار با بسته باشند. پرایمرها همچنین مانع از رسیدن رطوبت به زیرلایه می شوند. بنابراین از فرو ریختن لایه های بعدی رنگ در زیر لایه ها جلوگیری می کنند.

سیلرها نوع خاصی از پرایمر هستند که برای استفاده یا به جای آن طراحی شده اند. سیلر از مرطوب شدن لایه های زیرین جلوگیری می کند و تا حدی می تواند یک لایه مقاوم در برابر نشت آب به وجود آورد. در بررسی تفاوت سیلر و پرایمر، باید گفت که سیلر به گونه ای طراحی شده است که، قبل از آن یا به عنوان جایگزین پرایمر رنگ استفاده شود.

سیلرها در عملکردهایی مانند آب بندی، تخلخل سطح و ایجاد چسبندگی خوب بین لایه و رنگ جدید، بسیار شبیه به پرایمرها هستند. با این حال، یکی از بزرگ ترین امتیازات سیلر یا درزگیر این است که می تواند یک سطح قدیمی را که برای نقاشی مناسب نیست، اصلاح نماید.

وقتی این اصطلاحات هنگام انجام پروژه های مختلف عنوان می شود، معمولاً این سوال مطرح می شود که آیا واقعا بین سیلر و پرایمر تفاوتی وجود دارد یا خیر؟ اگر چه این اصطلاحات غالباً به صورت اشتباه به جای هم استفاده می شوند، اما باید گفت که سیلر و پرایمر مراحل متفاوتی از فرآیند رنگ آمیزی سطوح هستند که به ترتیب و در زمان مناسب، روی سطح مورد نظر اجرا می شوند.

سیلر یک محصول صنعتی است که مستقیماً روی چوب، فلز، گچ، بتن و آجر پاشیده می شود و بیشترین کاربرد آن برای سطوح چوبی است. اما پرایمر برای سطوح بزرگ تر توصیه می شود. سیلر و پرایمر دو محصول بسیار متفاوت هستند و اگر شما بتوانید این تفاوت را درک کنید، قادر خواهید بود که مناسب ترین انتخاب را در زمان خود انجام دهید.

سیلر یک پوشش مایع است که چوب، گچ و غیره را پوشش می دهد و از جذب رنگ توسط سطح جلوگیری می کند. این ماده سطح را یکدست کرده و برای نقاشی آماده می کند. سیلر ها ممکن است شفاف و روشن باشند و می توانند به عنوان یک آغازگر عمل کنند. برخی از آن ها هم طوری طراحی شده اند که بدون پوشش می مانند.

در مقابل، پرایمرها اولین لایه کامل رنگ که در سیستم نقاشی اعمال می شوند هستند. بسیاری از پرایمر ها برای ایجاد چسبندگی مناسب بین سطح و پوشش های بعدی ساخته شده اند. اکثر پرایمرها حاوی مقداری رنگدانه هستند. برخی به لایه بالایی یکنواختی می بخشند و برخی هم باعث مهار خوردگی می شوند. برخی دیگر هم تغییر رنگ لایه رویی را متوقف می کنند. در هر صورت، سیلر و پرایمر رنگ هر دو یک سیستم آغاز گرند که نفوذ لایه رویی به زیرلایه را به حداقل می رسانند یا از آن جلوگیری می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>