اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گروت

گروت اپوکسی متشکل از رزین اپوکسی، هاردنر (سخت کننده) پلی آمین و پودر سیلیس می باشد. این ماده را در سد سازی، ساختمان سازی، پل سازی و راهسازی مورد استفاده قرار می دهند.گروت اپوکسی چسبندگی بالایی به فلز و بتن دارد. از این ویژگی در صنعت برای نصب ماشین آلات و ابزارهای سنگین بر روی زمین استفاده می شود.

افزون بر این، کاربرد گروت اپوکسی در پر کردن درزها و تخلخل ها بسیار مورد توجه صنایع گوناگون قرار گرفته. از طرفی چون این ماده حالت انقباضی به خود نمی گیرد، در نصب ستون ها، پر کردن ترک ها و بخش هایی که دسترسی دشواری دارند کاربرد دارد. از این ماده برای تراز کردن زیر ماشین آلات سنگین هم استفاده می شود.

از دیگر موارد کاربرد گروت اپوکسی می توان به زیرسازی برای نصب کاشی و سرامیک اشاره داشت. از این ماده در زیر صفحه ستون ها نیز استفاده می شود. از موارد تخصصی تر کاربرد گروت اپوکسی، می توان به استفاده در کاشت آرماتور و ثابت کردن جرثقیل، پر کردن گمانه های نیلینگ، پرکردن زیر بیس پلیت و شاسی دستگاه ها اشاره داشت.

مشخصات فیزیکی و شیمیایی گروت اپوکسی چیست؟

کاربرد گروت اپوکسی در صنعت نتیجه ویژگی های به خصوصی است که این ماده دارا می باشد. از مشخصات اصلی این ماده می توان به:

  • روان بودن
  • شکل پذیری بالا
  • سرعت بالای سخت شدن
  • چسبندگی بالا
  • عدم انقباض
  • مقاومت بالای فشاری و خمشی
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی

اشاره داشت. این ویژگی ها ناشی از استفاده از نوع خاص رزین و هاردنر در ترکیب گروت اپوکسی هستند. رعایت نسبت هر کدام از اجزاء برای رسیدن حداکثر این ویژگی ها ضرورری است. رعایت اصول و استانداردهای گروت ریزی، به اجرای هرچه بهتر، افزایش عمر مفید، تمیزی کار و ایمنی بیشتر می انجامد.

همانطور که ذکر شد، تراز کردن بیس پلیت و فونداسیون از موارد کاربرد گروت اپوکسی است. برای اینکه این کار به صورت اصولی و درست انجام شود، لازم است پیش از گروت ریزی، تراز بودن بیس پلیت توسط دوربین های مخصوص چک شود.

برای گروت ریزی بر روی بتن بهتر است که از 3 ساعت قبل بتن را غرقاب کرد تا جذب بالای آب توسط بتن، باعث خشک شدن شیره گروت نشود. برای گروت ریزی با قالب، با زدن ضربه به صفحات قالب می توان هوای اضافی گروت را خارج کرد. تمیز بودن صفحاتی که گروت ریزی قرار است زیر آن ها انجام شود اهمیت بالایی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>