اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پوشش ضد اسید

پوشش ضد اسید به سه دسته تقسیم می شود، دسته اول پوشش هایی که بر پایه قیر و رزین های سینتیتک هستند؛ دسته دوم پوشش های ورقه ای که با استفاده از چسب یا روش های دیگر نصب می شوند و دسته سوم ترکیبی از این دو حالت است.

بیشتر مردم تصور می کنند ملات ضد اسید همان پوشش های ضد اسید هستند، اما این تصور غلط است؛ در واقع ملات ضد اسید نوعی پوشش است که در کنار سرامیک های ضد اسید و قلیا برای سطح مورد نظر استفاده می شود و می توان گفت در دسته دوم پوشش های ضد اسید قرار می گیرد. از این نوع ملات برای بندکشی سرامیک هایی که خاصیت ضد اسیدی دارند استفاده می شود و انواع مختلفی دارد. انتخاب نوع ملات باید بر اساس شرایط محیط انجام شود، زیرا یک ملات غلط می تواند روند خوردگی را سرعت بخشد.

انتخاب و اجرای دقیق پوشش ضد اسید نیازمند دانش و تخصص بالاست، چنان چه برای یک محیط پوشش مناسب اعمال نشود نه تنها مانع از خوردگی نمی شود، بلکه روند آن را نیز سرعت می بخشد؛ به همین علت توصیه می شود برای انجام چنین پروژه هایی حتما از اهل فن کمک بگیرید.

به عنوان مثال در سطوح فلزی رنگ های اپوکسی می توانند یک پوشش مناسب برای جلوگیری از خوردگی باشند یا در مناطقی که آب و هوای گرم دارند و احتمال بارش باران های اسیدی زیاد است، رنگ های پلی اورتان انتخاب های بهتری هستند.در برخی سازه ها لازم است از کاشی ها و ملات نسوز ضد اسید استفاده شود و در جایی دیگر پوشش ضد اسید وینیل استر جواب می دهد.

در بسیاری از کارخانه های تصفیه شیمیایی، صنایع غذایی، صنایع نفتی و … نیاز به استفاده از مواد اسیدی یا قلیایی وجود دارد، از این رو این مواد باید در مخازنی نگهداری و در مواقع لازم استفاده شوند؛ اما مشکل اینجاست که اسید خاصیت خورندگی دارد و به مرور می تواند مخزن را سوراخ کند، به همین علت کارشناسان باید به فکر چاره ای برای رفع آن باشند.

استفاده از پوشش ضد اسید ملات یکی از بهترین راه ها برای این مخازن است. ملات ضد اسید به خوبی به سطوح فلزی و بتنی می چسبد و در مقابل انواع اسید ها و بازها مقاومت خوبی از خود نشان می دهد، به علاوه در مقابل حرارت تا 600 درجه سانتی گراد مقاوم است. ملات ضد اسید بیشتر برای بندکشی کاشی های ضد اسید استفاده می شود اما به دلیل مقاومت مکانیکی ایده آل و قدرت چسبندگی بالا می تواند به تنهایی گزینه ای عالی برای پوشش مخازن اسید باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>