اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

پس از انتخاب سیستم پوششی، تولید رنگها در کارخانه، مطابق فرمولاسیون مربوط، طی مراحل زیر صورت می گیرد:

1- مرحله ساخت پایه یا خمیر رنگ

در این مرحله براساس فرمولاسیون مورد نظر، مقدار مشخصی از رزین، رنگدانه، مواد پرکننده و حلال توسط همزن با قدرت و سرعت زیاد مخلوط می شوند. پس از اختلاط و تهیه ی خمیر رنگ، جهت نرمی مناسب مواد را وارد آسیاب می کنند. نوع آسیاب به مواد رنگ دانه بستگی دارد. معمولا باید آسیابی را در نظر گرفت که ذرات رنگ دانه و پرکننده ها را به خوبی نرم کند.

در ادامه ی این مرحله و قبل از مرحله ی دوم از خمیر رنگ آسیاب شده نمونه گیری کرده و در آزمایشگاه کارخانه میزان نرمی (دانه بندی) آن را ارزیابی می کنند. درجه ی نرمی باید با شرایط استاندارد مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت لازم است خمیر تهیه شده مجددا آسیاب شود.

2- مرحله تکمیل و اصلاح رنگ

این مرحله در یک همزن انجام می شود. سایر مواد از قبیل باقی مانده ی رزین و حلال و نیز مواد افزودنی مورد نیاز در این مرحله اضافه می شوند.برای تنظیم رنگ (فام) از خمیرهایی که در صد رنگ دانه ی بالایی دارد و مادر رنگ نامیده می شود به محصول اضافه می شود. این کار آنقدر با مادر رنگهای مختلف انجام می شود تا فام دل خواه به دست آید.

این عمل را رنگ آرایی (Tint کردن) می گویند. در این مرحله نیز آزمایش هایی در قسمت تولید و یا کنترل کیفیت صورت می گیرد که مهم ترین آنها عبارت اند از: تعیین وزن مخصوص، غلظت، نرمی، براقیت"، چسبندگی، سختی، خشک شدن، شره کردن، ضربه پذیری و …

3- مرحله پر کردن و بسته بندی

رنگ تولید شده پس از تأیید کیفیت در ظروف موردنظر (قوطی، حلب، سطل، بشکه) بسته بندی و توزین شده و پس از نصب اتیکت و برچسب مشخصات به انبار فرستاده می شود. لازم به یاد آوری است تینر و هاردنر رنگها نیز باید به اندازه ی کافی توسط تولید کننده در اختیار متقاضی قرار داده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>