اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اپوکسی

پرایمر زینک فسفات اپوکسی از نظر میزان دقت در نگهداری و همچنین بکارگیری مانند هر ترکیب رنگی دیگر از جمله انواع رنگ روغنی که غالباً از عناصر آلی تشکیل شده اند، نیازمند رعایت یکسری مسائل امنیتی می باشند. همواره احتیاط در انجام کار را مد نظر قرار دهید و با عجله فرآیند پوشش دهی زینک فسفات اپوکسی را انجام ندهید.

اگر از دستگاه اسپری استفاده می کنید مراقب غبارات رنگی باشید که تحت هیچ شرایطی آن ها را استنشاق نکنید. علاوه بر آن مراقب تماس آن ها با پوست و از همه مهم تر چشم باشید. تنها استفاده از این پرایمر را در مناطق دارای تهویه ی مناسب محدود کنید و حتی الامکان فراهم کردن دستگاه های تهویه ی اضافی را نیز در صورت بکارگیری در محیط های ایزوله را در برنامه خود لحاظ کنید.

در نواحی صنعتی حتماً جریان هوای آزاد را برقرار کنید و اجازه ندهید که هوا به صورت راکد باقی بماند. سعی کنید قبل از آنکه بخواهید از زینک فسفات اپوکسی استفاده کنید به منظور احتیاط بیشتر تعدادی کپسول ضد حریق را در نزدیک این محفظه ها، بالاخص مکان انبار شدن آنها داشته باشید. البته بروز آتش سوزی چندان محتمل نیست اما داشتن آمادگی لازم می تواند از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کند.

بدون ماسک تنفسی نه تنها از این پرایمر بلکه از هیچ نوع رنگ دیگری استفاده نکنید. اما اگر بلع ناخواسته از این ماده برای شما اتفاق افتاد حتما در سریع ترین زمان به پزشک مراجعه کنید. همه این نکات نشان از پر قدرت بودن پرایمر زینک فسفات اپوکسی می باشد که فرمولاسیون پیشرفته آن ها تنها بر روی سطوح بستر فلزی نمود پیدا می کند.

پرایمرها ترکیباتی هستند که به عنوان اولین پوشش روی سطوح قرار می گیرند و باید نهایت دقت را در نحوه ی بکارگیری از آن ها داشته باشیم. اولین مرحله پاکسازی تجهیزاتی می باشد که قرار است در تماس با زینک فسفات اپوکسی قرار بگیرند، که این تجهیزات می تواند شامل دستگاه های اسپری و حتی رولرها و غلتک های رنگی باشد.

درب محفظه ی مربوط به رزین را باز کرده و نسبت به نیاز یک مساحت از قبل تعیین شده، آن را درون یک محفظه ی بزرگ تر می ریزیم تا فضای کافی برای مخلوط کردن آن را داشته باشیم. ترجیحاً استفاده از مخلوط کن های برقی به جهت سرعت بالا و یکنواختی بی نظیری که در زینک فسفات اپوکسی ایجاد می کنند پیشنهاد می شود.

بعد از آن نوبت به اضافه کردن ماده ی cure یا بهبود دهنده می رسد که مهم ترین بخش اختلاط است. ترکیب این دو جزء را به مدت حداقل 5 دقیقه با همان دستگاه میکسر ادامه دهید. این نکته را همواره مد نظر قرار دهید که با توجه به کوتاه بودن عمر محلول پس از اختلاط، بهتر است هر چه زودتر زینک فسفات اپوکسی های مخلوط شده را مصرف کنید.

در اغلب موارد ممکن است به علت افزایش دما عمر مفید آن ها کاهش یابد بنابراین درست و دقیق به اندازه ی نیاز خود آن ها را مخلوط کنید. بنا بر تست های انجام شده در دمای 25 درجه ی سانتیگراد حداکثر عمر مفید در حالت مرطوب بودن پرایمر زینک فسفات اپوکسی برابر 4 ساعت می باشد.

از طرفی این مدت در بهترین حالت و زمانی که شما به طور منظم و طی دوره های زمانی کوتاه آن ها را در حین کار نیز مخلوط کرده باشید، برقرار است. جهت دریافت نتیجه ی بهتر می توانید پس از حرکت افقی رنگ آمیزی زینک فسفات اپوکسی بعد از 20 دقیقه یک لایه ی مرطوب دیگر به صورت حرکت عمودی روی سطح اعمال کنید. بعد از پایان کار رنگ آمیزی حتما تجهیزات مورد استفاده را با محلول های آلی یا رقیق کننده ها و تینرهای شیمیایی به طور کامل بشویید تا امکان استفاده مجدد را داشته باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>