اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پس از راه‌اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی، اظهار کالا به گمرک به صورت آنلاین، در هر نقطه از کشور و در هر زمانی از شبانه روز انجام می‌شود. به همین منظور صاحب کالا، حق‌العملکار یا نماینده اظهارکننده باید بتواند به این سامانه وارد شود.

برای ورود به سامانه پنجره واحد شما به یک نام کاربری و یک رمز عبور نیاز دارید. واحد انفورماتیک یا رایانه در گمرکات مسئولیت صدور کد EPL و یا کدینگ کردن اشخاص را برعهده دارند.

ذکر این نکته ضروریست که صدور کد EPL در گمرکات مشروط به شرایط است. شما چنانچه حق‌العملکار باشید با ارائه کارت حق‌العملکاری و چنانچه مدیرعامل یک شرکت بازرگانی دارای کارت بازرگانی باشید با ارائه کارت بازرگانی حقوقی، اگر یک فرد حقیقی دارای کارت بازرگانی هستید با ارائه کارت بازرگانی تان، اگر ترخیص کار و یا نماینده و کارمند حق العملکار یا صاحب کالا هستید با ارائه مدارکی همچون معرفی‌نامه و تعهدنامه کارفرما و تنظیم فرم درخواست می‌توانید کد EPL خود را دریافت کنید.

و اما اگر صاحب کالایی هستید که بار به نام شما وارد شده و اسناد حمل همچون مانیفست و ترخیصیه نیز به نام شماست ولی به علت نداشتن کارت بازرگانی ملزم به معامله/صلح قبض انبار و واگذاری ترخیصیه هستید، با توجه به نداشتن کد EPL امکان واگذاری ترخیصیه به نام فرد جدید برای شما وجود نخواهد داشت چرا که این فرآیند باید از طریق ورود به سامانه پنجره واحد و استفاده از پنل ‹‹ واگذاری ترخیصیه ›› انجام شود. در چنین شرایطی باید با ارائه اسناد حمل که شما را به عنوان گیرنده و صاحب کالا تصدیق می‌کند به واحد رایانه گمرک مراجعه کرده و کد EPL موقت برای شما صادر می‌شود.

برای اشخاص حقیقی، کد ملی همان نام کاربری شما خواهد بود و رمز عبور نیز که توسط واحد انفورماتیک تعیین شده است معمولاَ مجموعه اعدادی است که باید به محض دریافت نسبت به تغییر آن از طریق منوی پروفایل خود اقدام کنید.

برای اشخاص حقوقی نیز کد EPL شناسه ملی شرکت آنها خواهد بود و رمز عبور نیز توسط مسئول واحد انفورماتیک صادر شده است که همچون رمز عبور افراد حقیقی باید مطابق دلخواهتان تغییر یابد. حتی‌المقدور سعی کنید رمز عبور خود را ترکیبی از اعداد و حروف کوچک و بزرگ انگلیسی تعیین کنید تا امکان سوء استفاده از پنل شما وجود نداشته باشد. اگرچه می‌توانید نسبت به فعال‌سازی کد ورود امن و دریافت کد یکبار مصرف نیز اقدام نمایید.

اکنون با در اختیار داشتن کد EPL می‌توانید آدرس ‪http://epl.irica.ir/‬ را در مرورگر خود تایپ کرده و پس از باز شدن صفحه اصلی ورود به سامانه و وارد کردن نام کاربری و رمز عبورتان در کادرهای مربوطه و کلیک بر روی گزینه ورود، به صفحه اصلی EPL خود وارد شوید.

به یاد داشته باشید که چنانچه مدیرعامل یک شرکت هستید، برای شما یک نام کاربری و رمز عبور صادر می‌شود. با ورود به صفحه کاربری و EPL خودتان متوجه خواهید شد که پنل مدیرعامل و پنل شرکت از یکدیگر مجزا هستند و با کلیک بر روی نام شرکت، پنل شرکت و با کلیک بر روی نام مدیر عامل، پنل وی فعال می‌گردد. این مهم در زمان تفویض وکالت از سوی شرکت به مدیرعامل و تأیید آن توسط مدیر حائز اهمیت است.

مدارک لازم جهت دریافت رمز EPL:

  • اصل کارت بازرگانی 
  • معرفی‌نامه مدیرعامل به کارمند جهت دریافت رمز( در برخی گمرکات وکالت‌نامه می‌خواهند).
  • کارت ملی
  • روزنامه رسمی و مهر شرکت

اگر شخص مدیر‌عامل برود، حضورش با اصل کارت ملی کفایت می‌کند.

محل مراجعه در گمرک تهران:

  • کیلومتر 7 جاده قدیم کرج - خیابان خلیج‌فارس -خیابان شهید بهشتی اداره کل گمرک

مدارک لازم هنگام ثبت اظهارنامه واردات:

  • قبض انبار
  • بارنامه یا مانیفست
  • ترخیصیه
  • ثبت سفارش
  • پیش فاکتور
  • فاکتور

مدارک لازم هنگام ثبت اظهارنامه صادرات:

  • قبض انبار یا گواهی حمل یکسره یا درخواست ارزیابی در محل (حسب مورد)
  • فاکتور (به رعایت ماده 16 قانون امور گمرکی)
  • فهرست عدل‌بندی (در صورت نیاز)

EPL

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسن آبادلو:
سلام خدا قوت آيا كد epl بار حقوقي داره؟ من تازه تو يه شركت مشغول كار شدم ميخوان برام كد اي پي ال باز كنن
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

بابک مسرور گوراب زرمخی:
فراموشی کد EPL
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

میثم قربانزاده:
سلام وقت بخیر، من هم رمز عبور و هم نام کاربری رو گرفتم میخام بدونم میشه بدون کد شناسایی وارد سایت شد یا نه؟چون من هر چقدر با نام‌کاربری و رمز عبور میزنم نمیتونم برم کد شناسایی حتما زدنش لازمه؟اگرم لازم باشه من ندارم چیکار کنم یادم نیست چیه اون؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>