اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد پلی سوربات 80 در پزشکی:
تویین 80، ماده کمکی است که برای تثبیت فرمولاسیون های آبی داروها برای تجویز تزریقی استفاده می شود و به عنوان یک امولسیون کننده در ساخت آمیودارون ضد آریتمی محبوب استفاده می شود.

شیمی47

همچنین در برخی واکسن های آنفلوانزا در اروپا و کانادا به عنوان ماده کمکی استفاده می شود. واکسن های آنفلوانزا حاوی 2.5 میکروگرم پلی سوربات 80 در هر دوز است. تویین 80در بسیاری از واکسن های مورد استفاده در ایالات متحده یافت می شود. همچنین به عنوان امولسیفایر در داروی تنظیم کننده استروژن Estrasorb استفاده می شود.

تویین 80 همچنین در ایجاد گرانولاسیون برای تثبیت دارو و مواد جانبی هنگام انجام اتصال IPA استفاده می شود.

استفاده آزمایشگاهی:
برخی از مایکوباکتریها حاوی نوعی لیپاز هستند (آنزیمی که مولکول های چربی را تجزیه می کند). وقتی این گونه ها به مخلوط پلی سوربات 80 و فنل قرمز اضافه می شوند، باعث تغییر رنگ محلول می شوند، بنابراین از این به عنوان آزمایشی برای شناسایی فنوتیپ سویه یا جداسازی استفاده می شود.

در صفحات آگار RODAC که در کنترل میکروبیولوژیک استفاده می شود، پلی سوربات 80 با ضد عفونی کننده هایی که اغلب در سطوح نمونه گیری شده وجود دارد خنثی می شود و بدین ترتیب میکروب های موجود در این سطوح رشد می کنند.

عوارض جانبی:
سمیت حاد دهانی (LD50): 25000 میلی گرم در کیلوگرم در موش.به طور کلی، نتایج مطالعه از پلی سوربات ها هیچ سرطان زایی و سمیت ژنی را نشان نداد. در مطالعات مربوط به سمیت با دوزهای مکرر، اسهال به عنوان اصلی ترین علامت سمیت مشاهده شد.

در یک مطالعه 2 ساله رژیم غذایی از تویین 80 در موش صحرایی، میزان بیشتری از فئوکروموسیتومای مدولای فوق کلیوی، به طور عمده در موش های صحرایی نر مشاهده شد.

پلی سوربات 80، به عنوان عامل حل کننده در تزریق IV داروی ضد آریتمی آمیودارون استفاده می شود. گزارش های نادری از سمیت کبدی منتشر شده است که نشان می دهد پلی سوربات 80 ممکن است با فرمول IV آمیودارون به سمیت کبدی کمک کند.

برچسب بسته آمیودارون هشدار می دهد که پلی سوربات 80 همچنین برای شستشوی (DEHP دیوکتیل فتالات) از PVC شناخته شده است و توصیه های دوز باید از نزدیک دنبال شود مشخص شد که مسمومیت های مادر مانند شل شدن مدفوع، سرکوب افزایش وزن و کاهش مصرف مشاهده شده است و شیردهی ضعیف در برخی از مطالعات انجام شده روی موش های صحرایی مادران که محلول های 7.5٪ از پلی سوربات ها را تجویز کرده اند، مشاهده شد.

سازمان غذا و دارو (FDA) اجازه می دهد تا پلی سوربات ها به عنوان مواد افزودنی و امولسیون کننده برای مواد طعم دهنده مستقیماً به غذا اضافه شوند. علاوه بر این، ایمنی پلی سوربات ها توسط هیئت تخصصی بررسی مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی (CIR) ارزیابی شده است.

پانل متخصص CIR داده های علمی را ارزیابی کرد و نتیجه گرفت که پلی سوربات های 20، 21، 40، 60، 61، 65، 80، 81 و 85 به عنوان مواد آرایشی بی خطر هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>