اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پتاسیم کلرید (Potassium Chloride) چه کاربردهایی دارد؟

شیمی48

صنایع کشاورزی:
بیشترین پتاسیم کلرید تولید شده برای ساخت کودی به نام پتاس استفاده می شود، زیرا رشد بسیاری از گیاهان به پتاسیم وابسته است. دو نوع اصلی پتاس عبارتند از موریات پتاس و سولفات پتاس.

صنایع دارویی:
پتاسیم یک ماده حیاتی برای بدن انسان است و پتاسیم کلرید خوراکی برای جلوگیری یا درمان سطح پتاسیم پایین در خون (هیپوکالمی) استفاده می شود اگرچه می توان آن را به صورت وریدی نیز تجویز کرد. این دارو در فهرست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی قرار دارد.

در چند ایالت ایالات متحده، به عنوان داروی سوم "کوکتل سه دارو" جهت اعدام به مجرمین تزریق شده و باعث ایجاد ایست قلبی در آنها می شود.

صنایع غذایی:
می توان از این ماده به جای نمک درغذا استفاده کرد اما به دلیل طعم تلخ آن، اغلب با نمک معمولی (سدیم کلرید) مخلوط می شود تا طعم آن بهبود یابد. همچنین افزودن 1ppm تاماتین به طور قابل توجهی این تلخی را کاهش می دهد. این نوع نمک مناسب کسانی است که نگران اثرات سدیم بر سلامتی خودشان هستند.

صنایع دامداری:
این ماده به عنوان یک مکمل در خوراک دام برای افزایش تعداد مواد مغذی موجود در محصولات دامی مورد استفاده قرار می گیرد که به نوبه خود باعث رشد سالم حیوانات می شود. همچنین این ماده باعث افزایش تولید شیر دام می‌شود.

صنایع نفت و گاز:
بعضی مواقع پتاسیم کلرید به عنوان مایع تکمیل کننده در جهت تعمیر چاه های نفت و گاز استفاده می‌شود.

صنایع شوینده: از نظر فنی صابون محصولی از نمک است که از ترکیب قلیا با چربی ها یا اسیدهای چرب ساخته می شود. سدیم هیدروکسید منجر به ایجاد یک صابون نمکی می شود که متبلور شده و مات می شود اما یک صابون ساخته شده با پتاسیم هیدروکسید به همان شکل متبلور نشده، بنابراین جامد یا مات نمی شود و به صورت مایع است.

تصفیه آب:
این ماده به عنوان جایگزین سدیم کلرید در واحدهای نرم کننده آب مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد اولیه شیمیایی:
به عنوان ماده اولیه شیمیایی، برای تولید پتاسیم هیدروکسید و فلز پتاسیم مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید کنندگان شیشه از پتاس گرانول به عنوان شار استفاده می کنند و دمای ذوب شدن مخلوط را کاهش می دهند. از آنجا که پتاس شفافیت بسیار خوبی به شیشه می بخشد، معمولاً از آن در عینک، ظروف شیشه ای، تلویزیون و مانیتورهای رایانه استفاده می شود.

KCl به عنوان یک منبع تشعشع بتا برای کالیبراسیون تجهیزات نظارت بر اشعه مفید است، زیرا پتاسیم طبیعی حاوی ٪0.0118 از ایزوتوپ 40k است.

از پتاسیم کلرید در برخی محصولات ضد یخ استفاده می شود که برای حیوانات خانگی و گیاهان ایمن تر است، اگرچه این مواد از نظر کیفیت ذوب نسبت به کلسیم کلرید پایین تر هستند. این ماده همچنین در مارک های مختلف بطری های آب و همچنین به صورت فله برای اهداف حفاری با سوخت فسیلی استفاده می شود.

از این ماده به عنوان یک عامل خاموش کننده آتش استفاده می شود. این ماده به عنوان ماده شیمیاییSuper-K dry شناخته می شود، از مواد شیمیایی خشک مانند سدیم بی کربنات موثرتر بوده و با کف پروتئین سازگار است.

همچنین از پتاسیم کلرید همراه با سدیم کلرید و لیتیوم کلرید، به عنوان شار برای جوشکاری گاز آلومینیوم استفاده می شود.

همچنین از پتاسیم کلرید برای تولید بسته های حرارتی استفاده میشده است اما با ظهور روشهای ارزان تر و کارآمدتر مانند اکسیداسیون فلزات این روش تولید متوقف شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>