اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوریل الکل اتوکسیله (Lauryl Alcohol Ethoxylate/LAE) چیست؟
فرمولهای الکل اتوکسیله مانند Lauryl Alcohol به عنوان سورفاکتانت طبقه بندی می شوند، به این معنی که کشش سطحی در یک مایع یا چیزی بین مایع و جامد را کاهش می دهند.

شیمی49

همانند انواع الکل اتوکسیله، لوریل الکل اتوکسیله نیز یک ترکیب غیر یونی و قابل تجزیه است و از اتیلن اکسید و ترکیبات اضافی لوریل الکل تشکیل شده است. لوریل الکل اتوکسیله بسته به سطح اتوکسیلاسیون از نظر ظاهری از مایعات شفاف و بی رنگ گرفته تا مواد جامد سفید متنوع است.

ولی معمولاً به شکل مایع غلیظی است که اغلب به دست می چسبد. روند اتوکسیلاسیون تمایل ماده به حلالیت در آب را افزایش می دهد. محصولاتی که به طور معمول حاوی لوریل الکل اتوکسیلات هستند شامل لوازم آرایشی، مواد شوینده لباس، پاک کننده های سطح و محصولات مراقبت شخصی می باشد.

لوریل الکل اتوکسیله (Lauryl Alcohol Ethoxylate/LAE) چگونه تولید می‌شود؟
برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که لوریل الکل چیست؟ و اتوکسیله کردن به چه معناست!

دودکانول یا لوریل الکل، یک ترکیب آلی است که به طور صنعتی از روغن هسته خرما یا روغن نارگیل تولید می شود. لوریل الکل یک الکل چرب است. این ماده بی مزه و بی رنگ است و بویی شبیه به گل دارد.

اتوکسیله کردن یک واکنش شیمیایی است که در آن به ماده مورد نظر اتیلن اکسید اضافه می شود تا از شدت و سختی آن کم شود. پس در نتیجه می توان گفت الکل چرب به دست آمده را با اتیلن اکسید ترکیب می‌کنند و لوریل الکل اتوکسیله تولید می‌شود.

الکلهای اتوکسیله می توانند از نظر خصوصیات و کاربردهایشان بسیار متفاوت باشند زیرا مواد مورد استفاده برای ساخت این محصولات می توانند از نظر ساختار و مقدار متفاوت باشند. به عنوان مثال، الکلهای چربی که معمولاً از مواد طبیعی تهیه می شوند، بسته به گیاهی که از آن استخراج شده اند می توانند ساختارهای مختلفی را ایجاد کنند.

منابع طبیعی رایج الکلهای چرب شامل درخت روغن نخل (شامل روغن نخل و روغن هسته خرما)، روغن های درخت نارگیل و روغن کلزا است. هر یک از این منابع طبیعی در توزیع زنجیره های کربن متفاوت است و باعث می شود یک الکل اتوکسیلات از الکل روغن نارگیل با الکل اتوکسیله ساخته شده از الکل روغن هسته خرما متفاوت باشد.

علاوه بر این، الکلهای چرب همچنین می توانند از فرآورده های نفتی تولید شوند و ساختارهای منحصر به فردی را ایجاد کنند که معمولاً در طبیعت مشاهده نمی شوند. با استفاده از مواد اولیه مصنوعی می توان به الکل های منشعب و الکل های توزیع شده کربن خاص دست یافت، که همگی به شدت بر خصوصیات نهایی الکل اتوکسیلات تأثیر می گذارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>