اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

تجهیزات مختلفی که در رنگ آمیزی قطعات صنعتی و سازه های فولادی استفاده می شوند به سه گروه اصلی اسپری های هوا و بدون هوا، غلتک ها و همچنین قلم موها تقسیم بندی می شوند. قاعدتاً پروژه های صنعتی اهمیت بسیار زیادی به زمان و اتمام کار می دهند و لازم است قطعاتی را در اعمال رنگ سوله بکار بگیرند که سریعترین پوشش دهی را داشته باشد.

قطعاً اسکلت های فلزی سازه های عظیم را نمی توان با یک قلم مو حتی با سایز بزرگ هم پوشش دهی کرد زیرا مکانیزم عملکردی آن علاوه بر انرژی بالا اتلاف وقت بیشتری را در پی دارد. از طرفی غلتک ها پس از اسپری ها از لحاظ درجه ی اهمیت در بکارگیری در درجه ی دوم اولویت قرار دارند.

دستگاه های اسپری رنگ سوله به جهت آنکه ذرات ریز معلق را با فشار بالا روی سطوح اعمال می کنند ممکن است در اثر جریان هوا قدری از این ذرات به اطراف پراکنده و یا به سمت اپراتور برگردد که در چنین حالتی استفاده از ماسک و لباس مخصوص این اثرات سوء را به کل از بین می برد.

در مقابل غلتک ها تنها مواد نیمه جامد رنگ سوله را بدون پراکندگی روی سطوح قرار می دهند و فقط تأثیر منفی رنگ در این وضعیت بو و استنشاق مواد محلول رنگ سوله است که باز هم استفاده از ماسک تنفسی ضروری خواهد بود.

دما و رطوبت دو المان اساسی در بکارگیری هر نوع پوشش رنگی می باشد که می تواند تأثیر مستقیمی بر کیفیت رنگ سوله بگذارد به طور کلی ایده آل ترین شرایط شروع کار در دمای معتدل 25 درجه ی سانتیگراد و رطوبت نسبی 10 تا 15 درصد است. دمای هوا و دمای سطح فولاد هر دو بر مدت زمان تبخیر حلال رنگ سوله تأثیر می گذارند، به همین دلیل است که در موقعیت های مختلف تایم و زمان خشک شدن کامل متفاوت خواهد بود.

اگر پدیده ی چگالش روی سطح فولاد رخ داده است و رطوبت نسبی اتمسفر از حد طبیعی بالاتر است، پیشنهاد می شود تا رسیدن به یک رطوبت مناسب هوا صبر کنید چرا که در صورت استفاده از رنگ سوله ممکن است آن حد چسبندگی عالی رخ ندهد.

البته ممکن است بنا به مقتضیات زمان و مکان چنین شرایط خوبی مهیا نباشد که این دامنه ی تغییرات یا حداقل و حداکثر شرایط مطلوب همگی در کاتالوگ محصولات آورده شده اند که لازم است دقت بالایی نسبت به آن ها داشته باشید. با این اوصاف، رنگ سوله با ویژگی های خاص مانند داشتن مقاومت لازم در برابر رطوبت نیز در دسترس هستند.این رنگها به نوعی برای شرایط سخت رطوبتی ساخته شده اند که می توانند از توقف پروژه تا رسیدن به اوضاع مطلوب و خنثی آب و هوایی جلوگیری کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>