اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

یکی از موضوعاتی که در مورد رنگ نمای ساختمان حائز اهمیت است مقدار و جرم مصرفی آن در واحد مساحت می باشد. اینکه این ترکیبات رنگی چقدر قدرت پوشش دهی دارند و آیا می توانند هزینه های مرتبط با خرید ما را کاهش دهند؟ پاسخ به این سوال جوانب مختلفی را در بر می گیرد که مهم ترین آن نوع سطح و درجه ی سختی و به اصطلاح خشنی آن است.

غالباً سطوحی که کاملاً صاف و هموار نیستند به مقدار رنگ بیشتری برای پوشش دهی کامل سطح احتیاج دارند. بنابراین در مرحله ی اول اگر می خواهید که قدرت پوشش دهی رنگ نمای ساختمان را افزایش دهید بهتر است یک آماده سازی اساسی بر روی سطح بستر انجام دهید که می تواند شامل حذف و پاکسازی ناخالصی ها، استفاده از دستگاه های سنباده زنی سطوح بتنی و حتی شستشوی آن ها از هرگونه آلودگی های روغنی باشد.

اما این مورد را در نظر بگیرید که سطح خشن و ناهموار می توند 15 تا 20 درصد میزان مصرف رنگ نمای ساختمان را افزایش دهد که یک رقم بسیار قابل توجه است و به مراتب منجر به افزایش هزینه های شما خواهند شد.به عنوان یک قاعده ی کلی می توان میزان مصرف رنگ نمای ساختمان را اینگونه عنوان کرد که برای سطوح غیر جاذب و هموار می توانند به ازای 1 کیلوگرم جرم خود مساحتی بین 6 تا 8 متر مربع را رنگ آمیزی کنند.

اما برای سطوح جاذب و و ناهموار برای مقدار جرم مذکور تنها می توان یک مساحت 5 تا 7 متر مربع را پوشش دهی کرد. همان طور که مشاهده می کنید سطوح بدون نقص تأثیر محسوسی بر کاهش مقدار مصرف رنگ نمای ساختمان دارند.

رنگ نما باید با معیارهای زیبایی شناختی مطابقت داشته باشد بنابراین توصیه می کنیم رنگ هایی را انتخاب کنید که دارای یک تناسب بصری با نوع ساختمان و محیط اطراف باشد. به عنوان نمونه ترجیح بر این است که سازه های تفریحی به صورت سایه روشن به رنگ های زرد، سبز و آبی آسمانی رنگ آمیزی شوند تا بافت فانتزی و تفریحی آن ها حفظ شود.

حتما در برنامه ی خود پوشش دهی سطوح بام ساختمان ها را نیز بگنجانید چرا که ممکن است برخی ساختمان ها دارای بام شیب دار باشند که کاملا از نما و منظره ی کناری قابل رویت هستند. با رنگ آمیزی این سطوح عملا منجر به افزایش سطح زیبایی رنگ نمای ساختمان شده اید.

حتما پوشش دهی سطوح با دسترسی سخت مانند زوایا و گوشه های غیر قابل رویت را نیز در دستور کار قرار دهید. زیرا اگر بخشی از سازه به دلایل مذکور با رنگ نمای ساختمان رنگ آمیزی نشوند عملاً نمای کلی ساختمان را در پایان کار دچار ناهماهنگی می کند.سعی کنید از تنوع رنگی کمتری استفاده کنید زیرا ما قصد نداریم یک چهره ی رنگارنگ را روی ساختمان ها اعمال کنیم.

به همین دلیل توصیه می کنیم تنوع رنگی سازه ی خود را حداکثر تا سه نمونه رنگ در نظر بگیرید.در زمان استفاده از رنگ نمای ساختمان بهتر است یکسری معیارهای زیبایی شناختی را نیز در پوشش دهی سطوح در نظر بگیرید. زیرا این ترکیبات رنگی علاوه بر افزایش مقاومت سطوح باید بر ارتقاء جلوه های بصری آن نیز تأثیر بگذارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>