اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ نما

زمان خشک شدن رنگ نمای ساختمان آکریلیک به شدت تحت تأثیر شرایط آب و هوایی محیط بالاخص دمای آن است. درواقع این میزان دمای محیط است که زمان نهایی را برای خشک شدن کامل رنگ نمای ساختمان تعیین می کند. به عنوان یک قاعده ی کلی با افزایش دما می توان شاهد زودتر خشک شدن و اصطلاحاً پخت سریع تر رنگ نما بود.

دمای 25 درجه سانتیگراد را همواره به عنوان مبنا در نظر می گیریم و به هر میزان افزایش از این مقدار شاهد کوتاه تر شدن زمان خشکی رنگ نما و به هر میزان کاهش از این مقدار شاهد افزایش زمان خشکی رنگ خواهیم بود. برای رنگ نمای آکریلیک می توانیم سه درجه ی خشکی اولیه، recoat یا پوشش مجدد، و همچنین پخت کامل را در نظر بگیریم.

حالت اول نشان می دهد که رنگ نمای ساختمان تنها درصد کوچکی خشک شده است و می توان لایه ی رنگ را لمس کرد بدون آنکه به پوست شما بچسبد. پوشش مجدد، نشان می دهد که رنگ به درجه ای از خشکی رسیده است که می توان لایه ی دوم را روی آن اعمال کرد و حالت آخر، پخت کامل رنگ نمای ساختمان آکریلیک نشان دهنده ی خشکی صد درصد رنگ است.

به این سه حالت می توان سه زمان یا تایم مجزا را اختصاص داد که به ترتیب برابر 1 تا 2 ساعت، 4 تا 6 ساعت، و 6 تا 9 روز است. علت آنکه زمان به صورت محدوده و نه دقیق عنوان شده است، عدم پایداری و ثبات دمای محیط است.

به طور واضح ضخامت فیلم رنگ نمای ساختمان در حالت های مرطوب و خشک با یکدیگر تفاوت دارد. اما علت آن چیست؟ ترکیبات رنگی در ساختار خود به صورت کاملاً روان و با گرانروی کنترل شده طراحی و فرموله شده اند تا بتوانند به شکلی نرم و با نرخ پراکندگی بالا روی سطوح گسترده شوند. به عنوان مثال شما هیچ گاه نمی توانید یک خمیر را در کمترین زمان روی یک سطح مشخص بگسترانید.

اما یک مقدار از جوهر را می توانید. و دلیل آن تفاوت گرانروی در دو ماده است. درواقع تفاوت ضخامت لایه ی مرطوب رنگ نمای ساختمان و لایه ی خشک آن در همین است که یکسری حلال ها در رنگ وجود دارد که گرانروی آن را کاهش می دهد و باعث می شود رنگ با افزایش حجم خود به راحتی روی سطوح پخش شوند.

حلال رنگ نمای ساختمان آکریلیک آب است و دقیقا همین سیال باعث افزایش حجم و ضخامت رنگ می شود و پس از آنکه از رنگ در گذر مدت معین تبخیر شد ضخامت فیلم موجود کاهش می یاید. رنگ آکریلیک پایه آب در حالت مرطوب 4 میلیمتر ضخامت دارد و در حالت خشکی کامل این مقدار به حدود 1 میلیمتر تنزل می یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>