اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ

رنگ یک ماده ی مایع و سیال است که توسط شرکت های مختلف فعال در زمینه تولید رنگ های صنعتی، تولید شده و روانه بازار می شود. رنگ ها، پس از اینکه بر روی یک سطح کشیده شدند، پس از طی فرایند های شیمیایی مختلفی، خشک شده و روی سطح را فرا می گیرند. رنگ صنعتی قرمز نیز یکی از رنگ هایی است که توسط شرکت های فعال در زمینه تولید رنگ در سراسر کشور تهیه و تولید شده و برای مصرف روانه بازار می شود.

رنگ های صنعتی، از جمله رنگ صنعتی قرمز، دارای کاربرد های بسیاری در صنایع مختلف می باشند. استفاده از رنگ های صنعتی به عنوان تزئین، استفاده به عنوان عایق الکترومغناطیسی و گرمایی و صوتی، و همچنین به عنوان حفاظت فیزیکی و شیمیایی از جمله موارد استفاده از رنگ های صنعتی می باشد.رنگ صنعتی قرمز، از چه چیز هایی ساخته شده است؟رنگ های صنعتی معمولا دارای 5 جزء می باشند. این پنج جزء شامل موارد زیر می باشند:

  • رنگدانه
  • رزین
  • حلال
  • پرکننده
  • مواد افزودنی

1- رنگدانه

نقش رنگدانه، در تولید رنگ های صنعتی، از جمله رنگ صنعتی قرمز، آماده کردن رنگ و کنترل کردن براقیت رنگ است. رنگدانه ها در صنایع تولید رنگ، برای رنگی کردن محصول نهایی به کار گرفته می شوند. رنگدانه ها، به دو دسته رنگدانه های آلی و معدنی تقسیم بندی می شوند.رنگدانه هایی مثل دی اکسید تیتانیوم، کربنات کلسیم، منیزیم سلیکات، باریم سولفات و … ازجمله رنگدانه هایی هستند که در تولید رنگ های صنعتی، از جمله رنگ صنعتی قرمز، مورد استفاده قرار می گیرند.

2- رزین

رزین ها، عامل اتصال رنگدانه ها، و در کنار هم قرار گرفتن آن ها، و همچنین چسبندگی این ذرات به سطح رنگ است. رزین در واقع عامل اصلی در تولید رنگ های صنعتی، از جمله رنگ صنعتی قرمز می باشد. رنگ های پلاستیک، که جزء رنگ های ارزان قیمت به حساب می آیند، بر اساس رزینی به نام پلی وینیل استات فرمول بندی می شوند.

رنگ های آکریلیک نیز وجود دارند که به تازگی وارد بازار شده اند که توسط رزین های آکریلیکی که می توانند پایه آب یا پایه حلال باشند، ساخته و تولید می شوند. رزین های پایه حلال، شامل گروه بسیار بزرگی از رزین ها می باشد.شایع ترین و پراستفاده ترین رزین های مبتنی بر حلال، که در بخش ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، شامل رزین های آلکیدی می باشند که معمولا به عنوان رنگ فلز مورد استفاده قرار می گیرند.

3- حلال

یکی دیگر از موادی که در تولید رنگ های صنعتی در کارخانه های تولید رنگ صنعتی، از جمله رنگ صنعتی قرمز مورد استفاده قرار می گیرد، حلال می باشد. حلال ها، به عنوان یک حامل، برای رنگدانه ها و رزین ها عمل می کنند. حلال ها، ممکن است سه نوع باشند: حلال های آلی، حلال های معدنی، آب

4- پرکننده

از دیگر موادی که در تولید رنگ های صنعتی، از جمله رنگ صنعتی قرمز، مورد استفاده قرار می گیرد، پرکننده ها می باشند. در صنایع رنگ سازی و تولید رنگ، انواع پرکننده هایی از قبیل تالک، میکا، باریت، کائولین، کربنات کلسیم و … به منظور های گوناگونی برای تولید رنگ مورد استفاده قرار می گیرند.از مزایای استفاده از پرکننده ها در تولید رنگ های صنعتی، از جمله رنگ صنعتی قرمز، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش قیمت تمام شده ساخت و تولید رنگ
  • ضد اسیدی کردن رنگ
  • خمیری کردن رنگ
  • جاذب رطوبت کردن رنگ

5- مواد افزودنی

از مواد افزودنی به منظور های گوناگون و متنوعی در تولید رنگ ها استفاده می شود. از جمله کاربرد های مواد افزودنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت رنگ در برابر کپک ها
  • مقاومت رنگ در برابر خراش
  • سهولت قلم خوری رنگ
  • مقاومت در برابر خشک شدن
  • و …

امروزه استفاده از انواع افزودنی ها، در صنایع تولید رنگ، از جمله رنگ صنعتی قرمز بسیار گسترش یافته است. بعضی از افزودنی ها وجود دارند که خواص جدیدی به محصول نهایی می بخشند.به عنوان مثال افزودنی هایی وجود دارند که به عنوان ضد کپک، ضد قارچ و ضد باکتری عمل می کنند. بعضی از افزودنی ها هم وجود دارند که به عنوان یک ماده شیمیایی کمکی در فرآیند تولید رنگ مورد استفاده قرار می گیرند. پخش کننده ها از این دسته مواد افزودنی به شمار می آیند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>