اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلکیدی

در ساخت رنگ های آلکیدی، از یک روغن استفاده می شود که این روغن هنگام استفاده و به تدریج خشک می شود. رنگ دانه را در این روغن به صورت محلول در می آورند. این روغن، از ترکیب استر گلیسرین، به همراه یک اسید چرب، که ممکن است اسید لینولئیک یا اسید اولئیک باشد، ساخته می شود.

سپس برای هر رنگ، رنگدانه مخصوص آن رنگ را در این روغن حل کرده و به صورت محلول در می آورند. خاصیتی که این روغن ها دارند، این است که این روغن ها، در هنگام قرار گرفتن در معرض هوای آزاد، لایه ای سخت و محافظ تشکیل می دهند، و این لایه، از ورود آب به درون دانه های رنگدانه جلوگیری به عمل آورده و باعث حفظ رنگ در برابر شسته شدن توسط آب می شود.

در تولید رنگ آلکیدی، از رزین های آلکیدی استفاده می شود. آلکید ها، در واقع، پلی استر هایی هستند، که توسط اسید های چرب، یا مواد دیگر اصلاح شده اند.آلکید ها، از موادی مثل پلی ال ها، و همچنین دی کربوکسیلیک اسید ها و به علاوه کربوکسیلیک اسید انیدرید ها ساخته می شوند. کلمه آلکید( alcid) اصلاح شده و ترکیب دو کلمه ی الکل (alchol) و اسید ( acid) است که به شکل آلکید در آمده است.

عموما و به طور کلی، رنگ ها، و یا همان پوشش های آلی، از مخلوط شدن و ترکیب شدن موادی به نام رزین، حلال، انواع مختلف رنگ دانه ها و و بعضی مواد به عنوان افزودنی ساخته می شوند. یکی از مواردی که در صنعت رنگ سازی بسیار حائز اهمیت بوده و تولید کنندگان و کارخانه داران در حوضه تولید رنگ، بایستی به آن توجه کنند، ایجاد تعادل بین رنگدانه و رزین می باشد.

برای تولید یک رنگ مناسب با کیفیت عالی، میزان استفاده از هرکدام از این مواد باید کنترل شود تا رنگدانه های اضافی در ته قوطی رنگ ته نشین نشده و کیفیت رنگ از دست نرود.رنگ آلکیدی، قابلیت استفاده روی همه سطوح، اعم از سطوح گچی، سیمانی، فلزی، چوبی و … را دارا بوده و از این رنگ، در صنعت ساختمان سازی استفاده های زیادی می شود که در ادامه به صورت جداگانه به کاربرد های این رنگ، اشاره خواهیم کرد.

زمان لازم برای خشک شدن این رنگ ها به صورت سطحی، در حدود 3 ساعت می باشد. اما برای اینکه رنگ به طور کامل و عمقی نیز خشک شود، به مدت زمانی در حدود 24 ساعت زمان لازم است.از این رنگ ها، برای حفاظت از انواع سازه ها، در مقابل انواع مختلف عوامل محیطی، از قبیل رطوبت بالا و شرجی زیاد و همچنین جلوگیری از زنگ زدن سازه های فلزی و … استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>