اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اپوکسی

پرایمر زینک ریچ اپوکسی، پوششی است که دارای دو جزء می باشد که دارای پایه رزین اپوکسی پلی آمید است. پوشش پرایمر زینک ریچ اپوکسی، دارای مقاومت بسیار بالا در مقابل آب و همچنین در مقابل هوا و ساییدگی بوده و با یک پوشش تمام کننده و نهایی دیگر که بر روی آن قرار می گیرد،

مقاوم در برابر ریختن هرگونه حلال و انواع مواد شیمیایی و میعانات نفتی و … نیز می باشد. در این جا ذکر این نکته لازم می باشد که این پوشش، مناسب برای غوطه ور شدن در محلول های اسیدی و بازی به تنهایی نبوده و کارایی لازم را نخواهد داشت.

پرایمرهای زینک ریچ اپوکسی (zinc rich epoxy primers) از خانواده پوشش های روی می باشند که اغلب از آن ها در جهت جلوگیری از خوردگی و محافظت از سطوح فلزی یا آهنی استفاده می شوند. در وحله ی اول این پرایمرهای غنی از "روی" جزو مواد محافظت کننده ی کاتدی فدا شونده (sacrificial cathodic) در نظر گرفته می شوند.

با توجه به آنکه که "روی" یک خاصیت آندی (anodic) را برای فولاد دارد، در نتیجه ابتدا زینک ریچ اپوکسی ها در معرض آسیب و خورندگی قرار می گیرند، در حالی که لایه ی زیر پرایمر یا همان فلز آهنی همواره سالم باقی می ماند.

فرآیند خوردگی به این صورت است که یک اکسید پودری روی را از خود به جای می گذارد و سبب می شود که پوشش "روی" باقیمانده بیش تر در معرض اکسیداسیون قرار بگیرد.لذا این پروسه یک حفاظت شیمیایی دنباله دار را فراهم می کند. همان طور که گفته شد پرایمرهای زینک ریچ اپوکسی در ماهیت خود یک حفاظت کاتدی فداشونده را در سطح فلزات فولادی ایجاد می کنند.

پرایمرهای اپوکسی روی کاهش یافته (reduced zinc epoxy primers) در فیلم (film) یا لایه های خود تنها حدود 55٪ "روی" دارند، اما در مقابل پرایمرهای زینک ریچ اپوکسی بالغ بر 80 تا 85٪ "روی" در خود دارند. پرایمرهای زینک ریچ اپوکسی یک نوع پوشش آلی هستند که می توانند یک سطح محافظ بسیار پایدار و بادوامی را در شرایط سخت و پرتنش محیط مهیا سازند.جهت بکارگیری آن ها اغلب از تجهیزاتی مانند برس، اسپری های حاوی هوا و یا بدون هوا استفاده می شود. لذا این سادگی در کاربری آن ها را به یکی از محبوب ترین مواد پوششی موجود تبدیل کرده است.

در مقابل پرایمرهای زینک ریچ غیر آلی نیز وجود دارند که دیگر نیازی به پوشش بالایی یا فزاینده ی دیگر ندارند، و در محلول آن ها اغلب از مواد سیلیکاتی چسبناک جهت افزایش دوام و پایداری آن ها استفاده می شود. این رنگ اپوکسی آستری را نمی توان به طور مستقیم روی کار استفاده کرد، چرا که در مرحله ی اول نیاز به یکسری اقدامات آماده سازی روی سطوح وجود دارد تا محلول به راحتی در محل مورد نظر بنشیند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>