اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اپوکسی

این پوشش، یک پوشش دو جزئی یا دو بخشی می باشد که غنی از عنصر روی بوده که در تولید آن از رزین اپوکسی سخت شونده همراه با پلی آمید استفاده می شود.این پوشش، توانایی و قابلیت بسیار بالایی در حفاظت از انواع سازه ها و ابزارآلات دارد که باعث شده است از این پوشش در موارد بسیاری در صنایع فلزی استفاده شود. در ادامه به چند مورد از کاربرد های این پوشش اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده از پرایمر زینک ریچ اپوکسی، برای حفاظت از انواع سازه های فلزی
  • استفاده از این پوشش برای حفاظت از انواع ماشین آلات
  • به کار بردن این پوشش در سطوح خارجی انواع تانک ها، برای حفاظت از آن ها
  • استفاده از این پوشش برای حفاظت از انواع لوله ها
  • کاربرد پوشش پرایمر زینک ریچ اپوکسی، در پالایشگاه ها
  • استفاده از این پوشش برای حفاظت از بعضی از قسمت های کشتی ها، مثل عرشه کشتی، بدنه و قسمت هایی از کشتی به نام سکو های آبخور و..

از آنجایی که اغلب عملکرد پرایمرهای زینک ریچ اپوکسی را به صورت ضد خوردگی فداشونده (sacrificial corrosion prevention) قلمداد می کنند اما لازم است که مکانیزم عملکردی زینک ریچ اپوکسی ها به شکلی موشکافانه مورد بررسی قرار گیرد.

زمانی که پرایمرهای زینک ریچ اپوکسی به همراه پوشش مضاعف بالایی به صورت یک لایه به هم پیوسته بر روی کار قرار می گیرند، یک لایه ی نسبتاً ضخیمی را در قیاس با سایر پوشش های رنگی تشکیل می دهند که در برابر محیط های خورنده به صورت یک سد یا مانع محافظت کننده عمل می کنند که به طور کامل فلز یا بستر زیرین را از فضای خارجی منفصل و جدا می کند.

زمانی که یک نقص کوچک روی آخرین پوشش موجود در سطح فلز اتفاق می افتد، لایه پرایمرهای زینک ریچ اپوکسی وظایف خود را در جهت جلوگیری از خوردگی و همچنین ایجاد وقفه در برقراری واکنش های الکتروشیمیایی مبتنی بر خوردگی اعمال می کنند. درجه و گرید پرایمرهای زینک ریچ اپوکسی به میزان خلوص مواد "روی" و فرآیند هدایت الکتریکی (electrical conductivity) بین سطح فلز و ذرات "روی" و از همه مهم تر به مقدار رطوبت موجود در محیط بستگی دارد.

با توجه به آنکه مواد "روی" موجود در پرایمر خاصیتی آندی (anodic) دارد اما همین مواد در تماس با سطوح آهنی عملکردی کاتدی (cathodic) پیدا می کنند. در آخر زمانی که ذرات "روی" تبدیل به اکسید "روی" شوند، نقطه ای است که دیگر محافظت فداشونده (sacrificial protection) به پایان خود رسیده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>