اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زینک

معمولا محیط هایی که بر روی آنها از رنگ های مختلف استفاده می شود، باید بسیار تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشند. به همین دلیل برای پاکسازی سطح پیش از استفاده از رنگ های آلکیدی، می توان از فشار باد، تینر ها، شوینده ها و.. استفاده نمود.

اگر سطح مورد نظر شما از جنس فولاد است، بهتر است برای پاکسازی از روش های مکانیکی استفاده کنید. روش هایی همچون سندبلاست تا درجه ای مشخص. حتما به خاطر داشته باشید که برای استفاده از رنگ آلکیدی زینک کرومات حتما باید بلافاصله پس از گردگیری محل، رنگ آمیزی را آغاز کنید.

اگر گرد گیری را انجام دهید و اجازه دهید مدتی بگذرد، بدون شک مجددا در محیط ذره هایی از غبار هوا ایجاد می شود، که همین امر منجر می شود تا شما بعد از رنگ آمیزی سطحی یک دست نداشته باشید. پس بهتر است به سرعت بعد از گردگیری محل ناشی از سندبلاست، از رنگ آلکیدی زینک کرومات استفاده کنید.

رنگ زینک کرومات کاربردهای بسیار گسترده ای در صنایع مختلف دارند. به طوریکه اکثر قطعات و تجهیزات فلزی موجود در این مراکز با ترکیبات زینک پوشش دهی شده اند. اکثر اسکلت های فلزی سوله ها با استفاده از رنگ زینک کرومات رنگ آمیزی می شوند.

مقاومتی که این محلول های رنگی ایجاد می کند به مراتب بیشتر از هر نوع پرایمر دیگر است. به طور کلی پرایمر های زینک کرومات که بر پایه ی رزین های اپوکسی ساخته شده اند و عموماً دو جزئی نیز هستند از لحاظ سطح بازدارندگی در مقابل زنگ زدگی و خوردگی در رتبه ی اول قرار دارند. اغلب قطعات فولادی و یا حتی آلومینیومی نیز که در مقابل عوامل محیطی آسیب پذیر هستند می توانند از رنگ زینک کرومات استفاده کنند.

با این اوصاف پرایمرهای صنعتی خصوصاً ترکیباتی که حاوی مقادیر قابل توجهی زینک هستند اغلب در صنایع دریایی تا حتی محیط های شهری به کار گرفته می شوند. اما به عنوان یک قاعده ی کلی می توان مراکز ذیل را به عنوان رایج ترین نواحی برشمرد که از رنگ زینک کرومات برای محافظت از سطوح فلزی مجموعه ی خود استفاده می کنند.

  • سازه های فلزی موجود در پروژه های ساخت و ساز
  • پالایشگاه ها، نیروگاه ها و کارخانجات تولید مواد شیمیایی
  • شبکه های لوله کشی حاوی گاز و یا مواد روغنی
  • اکثر پروژه های ساحلی و تجهیزات مورد استفاده در کنار دریا
  • تجهیزات و قطعات استیل یا فولادی
  • سکوهای دریایی نفت کش
  • پل های هوایی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>